• جمعه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400032820943

/انتخابات ۱۴۰۰/

اتصال آنلاین تمام شعب اخذ رای یزد به ستاد انتخابات کشور

اتصال آنلاین تمام شعب اخذ رای یزد به ستاد انتخابات کشور

ایسنا/یزد مسئول فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد انتخابات استان یزد به اتصال همه شعب اخذ رای استان به صورت انلاین به ستاد انتخابات کشور خبر داد و گفت: برای تسهیل فرایند رای دادن، مردم می‌توانند از طریق سامانه به اسامی نامزدها و نزدیکترین شعب اخذ رای دسترسی داشته باشند.

«محمدحسین زارع» در نشست با خبرنگاران در محل اتاق خبر ستاد انتخابات استان در محل استانداری یزد، با بیان این که زیرساخت‌های اخذ رای در مجموعه استان آماده سازی شده است، اظهار کرد: در مجموعه استان ۹۶۶ شعبه اخذ رای وجود دارد که زیرساخت‌های مطلوبی خصوصا در پوشش مخابراتی دارد.

وی افزود: همه شعب اخذ رای استان به صورت آنلاین به ستاد انتخابات کشور متصل هستند.

این مسئول با اشاره به این که تجهیزات برای فرمانداری و بخشداری‌ها به میزان کافی تامین شده است، گفت: تجهیزات پشتیبانی آماده شده است در خصوص اعضای شعب و کاربری‌های رایانه‌ای نیز در هر شعبه دو نفر از اعضای آموزش دیده حضور دارند که امروز به صورت چرخشی کمک رسانی کرده و در خصوص ثبت و احراز هویت رای دهندگان اقدام می‌کنند.

وی با بیان این که دو اقدام الکترونیکی برای امروز انجام شده است، گفت: صورت جلسه آغاز و انتهای رای‌گیری یکی از این اقدامات الکترونیکی است و علاوه بر آن نیز احراز هویت رای دهندگان از محل شعبه نیز به صورت الکترونیکی انجام می‎شود.

زارع با اشاره به این که اقدام دیگر الکترونیکی در حوزه انتخابات مربوط به سامانه کنترل راه دهندگان است، تصریح کرد: نظارت بر این که افراد متقاضی رای دادن، در محل دیگری رای نداده، به سن قانونی رسیده و شناسنامه آن‌ها مربوط به متوفی نباشد نیز به ضورت الکترونیکی انجام شد.

مسئول فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد انتخابات استان یزد در خصوص استعلامات از محل شعبه نیز تصریح کرد: سامانه entekhabiran.ir در کشور طراحی شده تا مردم بتوانند از طریق آن، سامانه حوزه انتخابیه خود را پیدا کنند و به لیست نامزدهای انتخابات دسترسی داشته باشند البته با اتصال تلفن همراه این افراد به اینترنت میتوانند سه شعبه نزدیک به محل اتصال خود را نیز پیدا و نسبت به رای اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha