• جمعه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400032821152
  • خبرنگار : 71594

/انتخابات ۱۴۰۰/

حاشیه‌نگاری خبرنگار ایسنا از شعبه اخذ رأی مسجد ابوذر

حاشیه‌نگاری خبرنگار ایسنا از شعبه اخذ رأی مسجد ابوذر

رای گیری برای انتخابات ۱۴۰۰ در مسجد جامع ابوذر با اعلام فرمان شروع راگیری از سوی وزیر کشور از شهروندان تهرانی که قبل از ساعت ۷ صبح مقابل مسجد ابوذر تهران حضور داشتند، آغاز شد.

به گزارش ایسنا، مسجد ابوذر واقع در میدان ابوذر تهران یکی از اصلی ترین حوزه‌های اخذ رای در سال‌های گذشته و همچنین انتخابات سال ۱۴۰۰ است.

دلیل اصلی معروف بودن این مسجد به خاطر حادثه مهمی است که در ۶ تیرماه سال ۱۳۶۰ اتفاق افتاد. ترور نافرجام آیت‌الله خامنه‌ای که توسط گروهک فرقان انجام شد.

در مسجد جامع ابوذر تهران نیز مانند سایر شعب اخذ رای چهار صندوق اخذ رای برای ۴ انتخابات مختلف وجود دارد.

از ساعات آغازین رای گیری در مسجد ابوذر که دارای شماره شعبه ۲۹۶۱ می‌باشد، جمعیت بسیاری از قشرهای مختلف مردم برای دادن رای خود در این شعبه حضور داشتند.

از اولین مسئولینی که در ساعات اولیه رای گیری در این شعبه اخذ رای حضور یافت، حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور بود که رای خود را در صندوق آرا انداخت.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز از جمله دیگر مسئولان کشوری بود که در شعبه رای گیری مسجد ابوذر برای دادن رای خود حاضر شد.

از ابتدای ورود قالیباف به مسجد ابوذر، رییس مجلس با استقبال مردم مواجه شد و تعدادی از مردم به صورت خصوصی با او به گفت‌وگو پرداختند و این نشان می‌داد که مشکلات خود را با او مطرح می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی سپس در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنها پاسخ داد و گفت: انتخابات ثمره مردم سالاری دینی در کشور ما است و مردم ما با مجاهدت و تلاش خود توانستند جمهوریت و اسلامیت نظام را حفظ کنند.

وی ادامه داد: صندوق‌های رأی بزرگترین و مهمترین سرمایه سیاسی و اجتماعی کشور هستند، همانند شوراهای شهر که در سطح محلی و رئیس جمهور در سطح ریاست قوه مجریه برای مردم انجام وظیفه می‌کنند.

قالیباف تصریح کرد: انتخابات فرصت بزرگی برای مردم است تا چهره مدیریت کشور را نسبت به نقدهایی که دارند، تغییر دهند. بنابراین این وظیفه برعهده آنهاست که انتخاب و بررسی دقیقی در این مورد انجام دهند، چرا که به هرحال می خواهند ۴ سال اداره کشور را در سطح ملی و محلی به نمایندگان خود واگذار کنند.

تا پیش از ظهر همچنان مردم برای انداختن آرای خود در صندوق‌های اخذ رای در مسجد ابوذر حضور داشتند و با نزدیک شدن به اذان ظهر نیز خیل این جمعیت بیشتر شد.

از جمله صحنه‌های مورد توجه در این مسجد، حضور اقشار و سنین مختلف از پیر و جوان و از جمله آن حضور خردسالان به همراه خانواده‌هایشان برای دادن رای بود.

همچنین حضور رای اولی‌ها نیز در این مسجد مشاهده می‌شد.

پس از اذان ظهر و تا ساعت ۱۵ بعدازظهر مردم همچنان برای دادن رای خود در مسجد ابوذر و در صف اخذ رای حضور دارند و تعدادی تازه وارد نیز برای دادن رای حاضر می‌شوند.

خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران رسانه‌های مختلف نیز از پیش از آغاز رای گیری در این شعبه حضور دارند و مسئولان برگزاری انتخابات نیز از ابتدا در حال انجام وظایف خود هستند.

تعدادی از خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های خبری چین نیز در شعبه رای گیری مسجد ابوذر حضور یافتند.
 

حضور خبرنگاران چینی در مسجد جامع ابوذر

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha