• جمعه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400032821192
  • خبرنگار : 71129

سخنگوی کرملین: در صورت ایجاد پایگاه نظامی ترکیه در جمهوری آذربایجان، اقدام می‌کنیم

سخنگوی کرملین: در صورت ایجاد پایگاه نظامی ترکیه در جمهوری آذربایجان، اقدام می‌کنیم

سخنگوی کرملین امروز (جمعه) با اشاره به برنامه‌های ترکیه برای ساخت پایگاهی نظامی در جمهوری آذربایجان گفت، استقرار تاسیسات یک کشور عضو ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه دلیلی است تا ما اقداماتی در راستای تقویت امنیت ملی کشورمان اتخاذ کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در جمع خبرنگاران گفت:‌ استقرار زیرساخت‌های نظامی از سوی ترکیه که یکی از کشورهای عضو ناتو محسوب می‌شود، در نزدیکی مرزهای روسیه دلیلی است بر این مساله که ما باید اقداماتی را برای حفاظت از امنیت ملی خود در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: برنامه‌های ترکیه برای ایجاد ساخت و ساز پایگاه نظامی در جمهوری آذربایجان است. ما باید توجهی ویژه به این مساله داشته باشیم و از منافع و امنیت ملی خود با انجام اقدامات لازم دفاع کنیم.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه که اخیرا سفری به جمهوری آذربایجان داشت، احداث چنین پایگاهی را بعید ندانست اگرچه مقامات روسی از جمله سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور آن را در حد گمانه‌زنی دانسته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۳-۲۸ ۱۹:۱۷

این جمله اردوغان هشداری به روسیه است که مفاد قرارداد صلح رو اجرا کرده و کریدور زنگه زور رو باز کنه و همچنین مراقب رفتارهای تحریک امیز ارمنستان باشه .

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۲۸ ۲۱:۱۶

درودبراردوغان.تن.روسهارولرزاندایران.هم.به.روسیه.باج.میده.ترکیه.واقعن.قدرمنده.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۲۸ ۲۲:۳۳

ترکیه و اسرائیل ، خطر قرن برای جهان

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۲۸ ۲۳:۱۶

انشالله حتما خواهد زد یک تا ن بیست تا شما اگر خاک خودتان حکومت میکنید چرا میترسید

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۲۹ ۰۰:۱۰

بعیده جمهوری باکو انقد احمق باشه که بخاد قدرتهای منطقه رو در خاک خودش باهم درگیر کنه و قطعا همین هشدار روسیه به موقع بود

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۱۲ ۲۰:۱۶

اولاً احمق خودتی که تا حالا نفهمیدی که اسم این کشور مهم منطقه جمهوری آذربایجانه نه جمهوری باکو، دوماً قرار نیست که جمهوری آذربایجان برای پیشبرد اهداف و سیاست هایش از ایران یا هر کشور دیگری دستور بگیره آنها سیاست های خود را بر اساس منافع ملی شان دنبال می کنند.

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۲۹ ۰۲:۰۳

اگه روسیه می تونست کاری کند تو همان جنگ ارمنستان و آذربایجان از ارمنستان حمایت عملی می کرد ،فقط بلده لفاظی کند

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۲۹ ۰۸:۳۸

هدف اسرائیل ایجاد کمربند پان ترکیست در منطقه است، و این کار را در دراز مدت انجام خواهد داد. حال باید دید چه سودی برای روس‌ها دارد، و چه ضرری برای ایران در پیش است، آیا فرقی به حال ایران دارد یا نه، با توجه به اینکه وضعیت ارمنستان آشفته است ،آیا دولت ارمنستان میتواند این مسئله را که ترکیه در دو طرف مرزهای خاکی خود حضور داشته باشد؟ یا نه، نقش ایران در تغییر استراتژی جدید ترکها، مهم و اثر گذار است. ایران در این سناریو آیا سودی نصیبش میشود؟ آیا ترکها در صدد تجزیه مرزهای ایران نیستند؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۲۹ ۱۸:۴۹

یاشاسین آزربایجان یاشاسین تورکیه،روس نمیدونم چکار کنن،دارن قدرتشون رو تو منطقه از دست میدن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۲۹ ۱۹:۰۰

زنده باد روسیه