• جمعه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۳:۲۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400032821462
  • منبع : نمایندگی لرستان

/گزارش/ همچنان حضور و حماسه

/گزارش/ 
همچنان حضور و حماسه

ایسنا/لرستان ۲۸ خرداد ماه یک‌بار دیگر حماسه‌ای خلق شد و این‌بار در نخستین انتخابات گام دوم انقلاب، طبق معمول مردم بانی آن بودند، مردمی که همواره وفاداری و پای‌بندی به انقلاب اسلامی ایران را به جهانیان ثابت کرده‌اند.

با وجود مشکلات زیاد در چند سال گذشته، برخی‌ها پیش از آغاز رأی‌گیری در شعبه‌های اخذ رأی حضور داشتند، این حضور در تمام طول رأی‌گیری "جاری" بود و 
در شهرستان خرم‌آباد کمتر شعبه‌ای مشاهده می‌شد که خلوت باشد.

 چندین بار ساعت رای‌گیری تمدید شد و باز بودند کسانی که برای انداختن رأی در صندوق بی‌تابی می‌کردند و در صف‌های طویل حضور داشتند.

در جمعیت رأی‌دهندگان از همه قشری مشاهده می‌شد و برای مردم انگار یک‌بار دیگر فروردین ۵۸ بود و با همان شور و اشتیاق به نظام جمهوری اسلامی "آری" می‌گفتند.

چه هدفی مهمتر از جمهوری اسلامی؟

در محله گلدشت شرقی خرم‌آباد یک نابینا در صف ایستاده بود و وقتی چند نفر متوجه شدند که نابیناست به او گفتند به اول صف برود و زودتر از بقیه رای خودش را به صندوق بیاندازد اما قبول نکرد و می‌گفت حق‌الناس است. به این شهروند گفتم  خبرنگارم و درخواست گفت‌وگو کردم که با روی باز پذیرفت.

هدفش را از حضور در شعبه اخذ رأی پرسیدم که گفت: چه هدفی مهمتر از جمهوری اسلامی و همچنین تعیین سرنوشت خودمان، اگر من و تو رای ندهیم چه کسی باید رای بدهد.

وی ادامه داد: درست است که مشکلات اقتصادی وجود دارد، تورم هست و چندین مشکل اساسی دیگر اما باید بدانیم برای این آب و خاک خیلی‌ها جان داده‌اند و به گردن ما حق دارند.

از او پرسیدم به کسانی که رای داده، شناخت دارد؟ پاسخ داد: از چند هفته پیش تحقیق را شروع کرده‌ام و تا جایی که امکان داشته هدفم این بوده که به افراد شایسته و باکارنامه رأی بدهم.

هدفم لبیک به فرمان رهبر انقلاب است

در همین شعبه یک شخص با ویلچر آمده بود و مسئولان به او کمک کردند که سریع رای بدهد و فقط یک سوال ما را پاسخ داد و هدفش را لبیک به فرمان رهبر انقلاب و تو دهنی به دشمنان عنوان کرد.

یک مادر با عکس پسرش در صف حضور داشت و وقتی پرسیدم که چه زمانی فرزندش شهید شده؟ گفت: نمی‌دانم دقیق، فقط این را می‌دانم که عاشق انقلاب اسلامی و امام خمینی بود.

وی بیان کرد: در همه رای‌گیری‌ها وظیفه خودم را انجام می‌دهم اما انتظار داریم مسئولان هم به فکر ما باشند و وظیفه خودشان را انجام دهند.

ورزشکاران باید در چنین میادینی هم بدرخشند

سحر چغلوند، تنها بانوی ایرانی مدال‌آور رقابت‌های جهانی جودو که در جمع ورزشکاران لرستانی برای اخذ رای حضور داشت، گفت: آمده‌ام که در جمع مردم عزیز من هم به وظیفه خودم عمل کنم.

وی ادامه داد: ما ورزشکاران نه‌تنها در میادین ورزشی بلکه در این میدان‌ها نیز باید پرچم کشورمان را به اهتزاز دربیاوریم.

مردم همچنان به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک می‌گویند

صبا رحمتی عضو تیم ملی کانوپولو نیز که در جمع ورزشکاران حضور داشت، به ایسنا گفت: همه وظیفه داریم با حضور در انتخابات از کشور عزیزمان حمایت کنیم.

وی تأکید کرد: دشمنان نظام طبق معمول خیلی تلاش کردند که مردم ایران در انتخابات شرکت نکنند اما باز هم هم‌وطنان نشان دادند که پای انقلاب می‌مانند و به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند.

خلق حماسه‌ای دیگر در دورود 

خدانظر دریکوند، فرماندار دورود به ایسنا گفت: در شهرستان دورود بیش از ۱۳۸ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

وی با اشاره به ۱۵۸ شعبه انتخاباتی در دورود، ادامه داد: حدود ۳۰۰۰ نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و نیروهای نظامی و انتظامی در برگزاری انتخابات دخیل هستند.

دریکوند اضافه کرد: برگزاری انتخابات در شهرستان دورود بدون هیچ مشکلی در جریان بوده و مشکل خاصی گزارش نشده است.

فرماندار دورود گفت: از برخی شعبه‌های اخذ رای بازدید داشته‌ایم و طبق معمول شاهد حضور حداکثری مردم و لبیک به ندای رهبر انقلاب هستیم.

مشارکت مردم لرستان خارج از تصور است

محمود ثمینی، رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: با توجه به تبلیغات سویی که دشمن انجام داده بود مشارکت مردم استان تا این لحظه وصف‌ناشدنی  و حتی خارج از تصور است.

وی اضافه کرد: از این مشارکت بسیار خرسندیم چراکه مردم هوشمند، آگاه، زمان‌شناس و معتقد به نظام هستند و شرایط را خوب تشخیص می‌دهند.

فرایند رأی‌گیری به‌خوبی در حال انجام است

سید موسی خادمی، استاندار لرستان نیز در خصوص انتخابات گفت: همان‌طور که انتظار می‌رفت و حتی بیشتر از آن چیزی که تصور می‌کردیم مردم از این انتخابات استقبال کردند و حضور پرشوری از ساعات اولیه شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه ۵۳ هزار نفر در امر برگزاری انتخابات مشارکت دارند، تصریح کرد: رسانه‌ها نیز به‌خوبی خبر انتخابات را پوشش می‌دهند و قطعاً بخشی از این حضور نیز به خاطر آگاهی بخشی و روشنگری‌ها در حوزه رسانه هستند.

خادمی خاطرنشان کرد: انتخابات در لرستان روال خوبی دارد از ابتدای شروع انتخابات به دلیل برخی مشکلات در ساعت اولیه اختلالاتی به وجود آمد که به‌سرعت این اشکالات رفع شده است و تمام شعب مشغول به کار هستند و فرایند رأی‌گیری به‌خوبی در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، آری بار دیگر مردم به جمهوری اسلامی "آری" گفتند و حماسه خلق کردند و حالا نوبت مسئولان است که پاسخ مثبتی به خالقان این حماسه بدهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha