• جمعه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۳:۲۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400032821463
  • خبرنگار : 50042

/انتخابات ۱۴۰۰/

مشارکت بالغ بر ۵۲ درصد مردم گیلان در انتخابات

مشارکت بالغ بر ۵۲ درصد مردم گیلان در انتخابات

ایسنا/گیلان رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: تا این ساعت با مشارکت بالای یک میلیون و ۵۱ هزار و ۱۲۰ نفری مردم فهیم گیلان با میانگین ۵۲.۵۹ درصدی مشارکت را در انتخابات ریاست جمهوری شاهد بودیم و در انتخابات شوراهای اسلامی استان نیز یک میلیون و ۴۰ هزار و ۶۴۶ نفر با میانگین ۵۲.۳۳ درصد در شعبات اخذ رای تعرفه دریافت نموده و مشارکت داشته‌اند.

محمود قاسم نژاد در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان، به تفویض اختیار ستاد انتخابات کشور به استان‌ها درخصوص روند برگزاری انتخابات در روستاها اشاره کرد و گفت: روند اخذ رای در تمامی روستاهای استان تا ساعت ۲۲ امشب به پایان رسیده است، البته مسئولان شعب اخذ رأی روستایی موظف هستند تا آرای آخرین نفرات حاضر را به داخل شعب هدایت کنند و فرآیند اخذ رأی انجام گیرد.

رئیس ستاد انتخابات گیلان افزود: با وجود اینکه هنوز یک ساعت زمان تا پایان فرآیند رای گیری در شهرهای استان زمان داریم، تا این ساعت با مشارکت بالای یک میلیون و ۵۱ هزار و ۱۲۰ نفری مردم فهیم گیلان با میانگین ۵۲.۵۹ درصدی مشارکت را در انتخابات ریاست جمهوری شاهد بودیم و در انتخابات شوراهای اسلامی استان نیز یک میلیون و ۴۰ هزار و ۶۴۶ نفر با میانگین ۵۲.۳۳ درصد در شعبات اخذ رای تعرفه دریافت نموده و مشارکت داشته‌اند.

قاسم‌نژاد با بیان اینکه بدیهی است تا پایان اخذ رای این آمار تغییر می‌کند، تصریح کرد: با پیش بینی‌هایی که توسط ستاد انتخابات استان انجام گرفته بود بیشتر از تعداد واجدین شرایط رای به میزان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار برگ تعرفه رای دریافت کردیم که ۵درصد آن در ستاد استان ذخیره شد و بقیه در کل شهرهای استان توزیع شد. در برخی از شعبه ازدحام بیش از تصور بود که سریعا تعرفه ارسال شد.

وی ادامه داد: برای انتخابات شوراهای اسلامی نیز به میزان ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار برگ تعرفه توزیع شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha