• شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۱:۴۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400032921523
  • منبع : نمایندگی قزوین

/انتخابات ۱۴۰۰/

تعقیب قضایی بیش از ۷۰ نفر در خصوص انتخابات شوراها در قزوین

تعقیب قضایی بیش از ۷۰ نفر در خصوص انتخابات شوراها در قزوین

ایسنا/قزوین دادستان قزوین گفت: تاکنون بیش از ۷۰ نفر درباره تخلفات انتخاباتی شوراها در سطح استان در روز برگزاری انتخابات شناسایی و دستگیر شده‌اند، که برخی از این افراد کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.

محمد قاسمی با اعلام این خبر گفت: بر اساس گزارشات واصله از مراجع قضایی استان قزوین، این جرائم مربوط به انتخابات شوراها بوده و عبارتست از ۱۰ مورد تبلیغات غیرمجاز کاندیداها و طرفداران آن‌ها در مقابل شعب اخذ رأی، ۲۰ مورد خرید و فروش آرا با استفاده خودروهای فاقد پلاک و ۳۰ مورد اخلال در نظم عمومی و روند انتخابات بوده است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۷۰ نفر درباره تخلفات انتخاباتی شوراها در سطح استان در روز برگزاری انتخابات شناسایی و دستگیر شده‌اند، که برخی از این افراد کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند و با توجه به جرائم مرتکب شده، برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل و متهمان با سپردن قرار تأمین آزاد شده‌اند. بدیهی است در صورت استمرار تخلفات و اقدامات غیرقانونی، بازداشت خواهند شد.

دادستان قزوین در ادامه بیان کرد: تاکنون بیش از ۳۰ دستگاه وسیله نقلیه توقیف و ۱۰ واحد صنفی پلمب شده و مقادیری نیز پول نقد از متخلفان کشف و ضبط شده است.

جانشین ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان قزوین در ادامه تصریح کرد: انتخابات نماد قانونمندی و اخلاق‌مداری است، اما برخی کاندیداهای شوراها برای جلب آرای مردم، از خطوط قرمز قانون عبور کرده و مقررات را نادیده می‌گیرند که این موضوع جای تأمل دارد.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، وی ادامه داد: با توجه به اینکه تجربه نشان داده تخلفات انتخاباتی در ساعات پایانی اخذ آرا افزایش یابد، این موضوع به دقت تحت رصد دستگاه قضایی، عوامل اجرایی، نظارتی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی قرار دارد و در صورت مشاهده تخلف قطعاً اقدامات قانونی اعمال خواهد شد و انتظار می‌رود مردم نیز در صورت مشاهده تخلفات، مراتب را سریعاً به عوامل اجرایی، نظارتی و قضایی حاضر در شعب اطلاع دهند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان به کاندیداها و هواداران آن‌ها هشدار داد: همانگونه که قبلاً نیز در جلسات ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی تأکید شده؛ نگاه دستگاه قضایی در خصوص جرائم انتخاباتی پیشگیرانه است، اما این به معنای چشم‌پوشی از اصرار به ارتکاب جرم نیست و قطعاً در صورت استمرار اقدامات و تخلفات، برخورد دستگاه قضایی با آن‌ها بدون اغماض خواهد بود و حتی در صورت کسب اکثریت آرا، ضمن برخوردهای قضایی، احکام صادره برای تصمیم‌گیری نهادهای متولی بررسی کننده صحت انتخابات ارسال خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha