• شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400032921753
  • خبرنگار : 71477

درخواست از نیروهای مسلح کشور پرو برای نپذیرفتن پیروزی پدرو کاستیو

درخواست از نیروهای مسلح کشور پرو برای نپذیرفتن پیروزی پدرو کاستیو
پدرو کاستیو

براساس نامه منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، گروهی از افسران بازنشسته پرو پیشنهاد کرده‌اند که درصورت عدم بررسی اتهامات تقلب در انتخابات، اگر پدرو کاستیو، کاندیدای سوسیالیست، پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام شد، ارتش از به رسمیت شناختن وی امتناع کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانسیسکو ساگاستی، رئیس جمهور موقت پرو تاکید کرد که این نامه که در توییتر و فیسبوک منتشر شده، به مقر اصلی نیروهای مسلح ارسال شده و شامل نام دست‌کم ۸۰ پرسنل بازنشسته ارتش است.

وی افزود: من دستور دادم تا درخصوص آنچه که ممکن است "عملکرد مضر" علیه اجرای قانون باشد، تحقیق شود و تاکید دارم که نیروهای مسلح باید بی‌طرف باقی بمانند.

پرو در تاریخ شش ژوئن سال جاری میلادی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کرد و با اتمام شمارش آرا مشخص شد که پدرو کاستیو با اختلاف اندکی از کیکو فوجیموری، رقیب راستگرایش پیشی گرفت و پیروز انتخابات شد.

پیروز این انتخابات هنوز به طور رسمی اعلام نشده چرا که حزب فوجیموری بدون ارائه ادله کافی و مناسب مدعی وقوع تقلب در انتخابات شده و در خواست کرده تا حدود ۲۵۰ هزار رای باطل شوند.

در نامه روز جمعه از فرماندهان ارتش خواسته شده تا "با دقت عمل کنند" و "بی‌نظمی‌های به نمایش درآمده" را که در جریان رای‌گیری صورت گرفته و خطر روی کار آمدن یک "فرمانده کل قوا نامشروع و غیرقانونی" در راس کشور را به همراه دارد، "جبران و اصلاح" کنند.

این انتخابات شهروندان پرو را عمیقا دچار دودستگی کرده است. تقریبا هر روز راهپیمایی‌های اعتراضی توسط طرفداران هر دو نامزد انتخابات در لیما برگزار شده که در جریان آن معترضان خواستار یک نتیجه‌گیری سریع و احترام به خواست مردمی شده‌اند.

کاستیو ۵۱ ساله با کسب ۴۴ هزار و ۵۸ رای توانست ۵۰.۱۲۵ درصد از آرا را کسب کند.   

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha