• شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400032921990
  • خبرنگار : 50167

خسارت کرونا به آموزش‌های پلیس مساوی با وقوع تصادف

خسارت کرونا به آموزش‌های پلیس مساوی با وقوع تصادف

ایسنا/زنجان رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا، ۹۹ درصد آموزش‌های حضوری پلیس کاهش یافت و می‌توان گفت بخشی از تصادفات رخ داده به دلیل کاهش آموزش است.

سرهنگ محمدحسین خلجی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه رانندگی در شهر زنجان تهاجمی و خشن است، اظهار کرد: رعایت حق تقدم و عبور در این شهر بسیار ضعیف بوده و عدم توجه به جلو که بیشتر ناشی از استفاده از موبایل و تغییر مسیر ناگهانی از جمله دلایل عمده تصادف در استان زنجان است.

وی در رابطه با آمار جان‌باختگان تصادف در استان زنجان، افزود: در پایان سال ۹۸ در داخل شهرهای استان زنجان، ۳۵ نفر بر اثر تصادف رانندگی جان باختند که در سال گذشته با ۳۰ کشته، شاهد کاهش ۱۴ درصدی فوتی‌های تصادف بودیم ولی از ابتدای امسال تاکنون، ۴ نفر در شهرهای استان فوت کردند.

این مسئول با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا سبب کاهش ۹۹ درصدی آموزش‌های حضوری در استان زنجان شده است، تصریح کرد: جامعه هدف پلیس، دانش‌آموزان بودند و کرونا به بحث آموزش خسارت زده است.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک فرماندهی انتظامی استان گفت: بخشی از تصادفات، ناشی از حجم کاری پلیس در دوران کرونا و کاهش آموزش حضوری برای افراد بوده که امید است با واکسیناسیون جمعی از بحران کرونا عبور کنیم.

خلجی با بیان اینکه در صورت تصادف خسارتی و مشخص بودن مقصر تا سقف ۱۶ میلیون تومان نیازی به حضور پلیس نبوده و طرفین باید به بیمه مراجعه کنند، اظهار کرد: در صورتی که طرفین در خصوص مقصر بودن اتفاق نظر نداشتند، پلیس حاضر می‌شود.

وی در رابطه با تصادف جرحی و فوتی، خاطرنشان کرد: در صورت رخ دادن تصادف جرحی و فوتی، افراد نباید به صحنه دست بزنند و باید تا زمان رسیدن پلیس محل حادثه را با استفاده از مثلت شب‌رنگ ایمن‌سازی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha