• شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400032922140
  • خبرنگار : 71516

با هشدار درباره حملات انصارالله به عربستان

مک‌کنزی: برخورد اتیوپی درباره سد النهضه نگران کننده است

مک‌کنزی: برخورد اتیوپی درباره سد النهضه نگران کننده است

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که برخورد اتیوپی درباره سد النهضه نگران کننده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سی ان ان، کنت مک‌کنزی، فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا در مصاحبه با شبکه دولتی اخبار نیل مصر گفت: برخورد اتیوپی در قبال بحران سد النهضه باعث نگرانی ما می‌شود. ما اهمیت منحصربفرد نیل برای مصر را نه فقط از ناحیه فرهنگی بلکه از بعد منابع آبی و اقتصاد درک می‌کنیم. من معتقدم که مصری‌ها به اندازه زیادی خویشتن داری خود را حفظ کرده و برای رسیدن به حل دیپلماتیک و سیاسی یک مشکل واقعی تلاش می‌کنند. ما به تلاش برای یافتن راه حلی که برای تمام طرف‌ها مناسب باشد ادامه می‌دهیم.

در این راستا سیلیشی بیکیلی، وزیر آب و انرژی اتیوپی خواهان فعالیت جمعی برای مبارزه با فشارهای غیرضروری علیه کشورش شد.

وی گفت: هزاران دانشمند از بیش از ۵۰ دانشگاه محلی و خارجی به سخنرانی من درباره چالش‌های توسعه اتیوپی و سد النهضه و روند مذاکرات سه جانبه در راستای همایش با همکاری وزارت آموزش و خارجه گوش دادند. ما به تقویت این همایش‌ها ادامه می‌دهیم چراکه زمینه‌ای را برای تبادل دیدگاه‌ها درباره چگونگی مقابله جمعی با فشارهای ژئوسیاسی غیرضروری علیه اتیوپی فراهم می‌کند.

مک‌کنزی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره یمن گفت: پادشاه عربستان برای حل دیپلماتیک بحران یمن تلاش می‌کند. آن‌ها آماده مذاکره هستند و این را در طول ماه میلادی گذشته به روشنی توضیح داده‌اند.

وی در اظهاراتی جانبدارانه مدعی شد: "حوثی‌ها (انصارالله) نمی‌خواهند با نیت خوب بر سر میز مذاکره بنشینند چراکه فکر می‌کنند می‌توانند پیروزی نظامی را محقق کنند. حوثی‌ها هر روز عربستان را مورد هدف قرار می‌دهند و دیر یا زود حادثه بدی به خاطر این مساله رخ خواهد داد. اما من معتقدم که پادشاه عربستان اقدام خوبی برای حمایت از کشورش در برابر این حملات اتخاذ می‌کند. ما نیز به عربستان به ویژه در زمینه دفاع هوایی کمک می‌کنیم. ایران از حوثی‌ها دفاع می‌کند و ادامه جنگ به نفعش است و به ارسال موشک‌ها به یمن ادامه می‌دهد".

وی گفت: آمریکا برای عقب نشینی از عراق و سوریه در حال حاضر برنامه ریزی نمی‌کند. ما نیستیم که در این دو کشور جنگ می‌کنیم. تا زمانی که تهدید داعش وجود دارد در آنجا می‌مانیم اما این یک تصمیم سیاسی است نه نظامی.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha