• یکشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۸:۲۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400033022552
  • خبرنگار : 50212

استاندار مرکزی در گفت‌وگو با ایسنا:

حضور معنادار مردم در انتخابات ۱۴۰۰/هیچ حادثه ضدامنیتی گزارش نشد

حضور معنادار مردم در انتخابات ۱۴۰۰/هیچ حادثه ضدامنیتی گزارش نشد

ایسنا/مرکزی استاندار استان مرکزی گفت: حضور مردم استان مرکزی همپای ملت ایران در انتخابات ۲۸ خردادماه معنادار و حاوی پیام بود و دولت منتخب باید قدر مردم را بیشتر بداند.

سیدعلی آقازاده در گفت‌وگو با ایسنا، با تقدیر از این خبرگزاری به لحاظ پوشش مناسب اخبار انتخاباتی، اظهار کرد: مشارکت مردم در انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در سراسر کشور واستان مرکزی یک مشارکت معنادار بود چرا که در شرایط سخت اقتصادی و بیماری کرونا شاهد یک حضور گسترده در این حماسه سیاسی بودیم.

وی با تاکید بر اینکه نظرسنجی‌های قبل از انتخابات خیلی امیدوار کننده نبود، تاکید کرد: پیام حضور مردم در پای صندوق‌های رای این بود که همواره مدافع آرمان‌های انقلاب و رهبری هستند و به دلیل اهمیتی که سرنوشت کشور برای ملت دارد به صحنه آمدند و با حضور معنادار آحاد مختلف مردم برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات این نظام ورق خورد.

استاندار استان مرکزی با اشاره به حضور نیمی از جمعیت واجد شرایط رای دادن در انتخابات گفت: درست است که نیمی از واجدین شرایط پای صندوق‌های رای آمدند، اما این میزان حضور در شرایط خاص موجود، به مراتب بیشتر از میزان حضور در شرایط عادی بود و از این جهت باید گفت که انتخابات ۱۴۰۰ یک موفقیت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود و با وجود گلایه‌ها، انتقادات و بعضا ناامیدی‌هایی که در سطوح مختلف جامعه و گروه‌های سیاسی وجود دارد، اما فضای امیدواری در جامعه با حضور مردم احساس شد و آحاد مختلف مردم با مشارکت در سرنوشت خویش نشان دادند که می‌شود با صندوق رای همچنان آشتی و به آینده امیدوار بود.

وی با قدردانی از حضور حماسی مردم استان مرکزی در انتخابات و تبریک به منتخب ملت گفت: رئیس جمهور منتخب و دولت آینده این پیام حضور معنادار مردم را درک کند و از پشتوانه رای ملت در این شرایط بسیار سخت و براساس ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد به خوبی استفاده کند.

آقازاده افزود: مردم استان مرکزی نیز همپای میانگین میزان حضور ملت ایران در انتخابات ۲۸ خردادماه در این حماسه سیاسی مشارکت کردند و حدود نیمی از جمعیت واجد شرایط استان پای صندوق‌های رای آمدند و جلوه‌های بسیاری خوبی از مشارکت در روز اخذ رای شکل گرفت. باید مسئولان کشور بویژه دولت منتخب قدر این جلوه حضور ملت را بیشتر بدانند و در جهت رفع مشکلات و تامین مطالبات گام بردارند.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه در فرآیند برگزاری انتخابات در سراسر کشور و استان مرکزی هیچگونه حادثه ضدامنیتی گزارش نشد و با توجه به درگیری کشور با ویروس کرونا میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح قابل قبولی بوده و گزارشات دریافتی بیانگر آن است مشکل خاصی وجود نداشته و تمامی شعب و مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کردند.

استاندار مرکزی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز گفت: شوراهای شهر و روستا در حوزه پیگیری مشکلات شهری و روستایی تاثیرگذار هستند و بویژه در شهرهای بزرگ استان نظیر اراک، ساوه و خمین می‌توانند در توسعه و آبادانی و همچنین تقویت فرهنگی بومی و منطقه‌ای تاثیرگذار باشند.

وی از منتخبین مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست تا با توان حداکثری و بهره‌گیری از ظرفیت نقاط مختلف شهری و روستایی و تجربیات گذشته در عمل به وظایف و تکالیف قانونی تلاش کنند و با گماردن افراد متخصص و متعهد در مجموعه مدیریت شهری بیشتر از گذشته به فکر توسعه شهری و عمران و آبادانی باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha