• یکشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400033022615
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان مطرح کرد:

استفاده از ماسک در اردبیل به زیر ۴۰ درصد رسیده است

استفاده از ماسک در اردبیل به زیر ۴۰ درصد رسیده است

ایسنا/اردبیل معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: متأسفانه در روزهای اخیر شاهد کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی بودیم به طوری که زدن ماسک در استان اردبیل به زیر ۴۰ درصد رسیده است.

نخستین در جلسه ستاد کرونای شهر اردبیل اظهار کرد: ما روند لاک‌پشتی و آرامی را در ابتلا به کرونا در سطح استان شاهد هستیم و امیدواریم با توجه به پایان ایام انتخابات مردم بیشتر پایبند به پروتکل‌های بهداشتی و موازین اعلام شده باشند.

وی تعداد بستری‌های کرونا را ۱۵۲ نفر و جان‌باختگان را سه نفر در سطح استان اعلام کرد و گفت: ۵۰ بیمار بدحال نیز در آی.سی.یو بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در مورد پایین آمدن احتیاط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان تصریح کرد: در هفته‌های اخیر به دلیل تجمعات انتخاباتی ما با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی روبه‌رو بودیم که احتمال دارد در هفته‌های آینده نتیجه و ثمره این بی‌احتیاطی‌ها را در افزایش بستری‌ها شاهد باشیم.

نخستین افزود: امیدواریم مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک به کنترل بیماری کمک کنند چرا که از ماه آینده واکسیناسیون فراگیر با واکسن داخلی در سطح استان آغاز خواهد شد.

وی آخرین وضعیت ورود واکسن را نیز یادآور شد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر در سطح کشور واردات واکسن محدود است و ما نیز در روزهای آینده مرحله دوم واکسن روسی را دریافت خواهیم کرد که امیدواریم دریافت‌کنندگان مرحله اول در این مرحله با توجه به زمان مراجعه قبلی حتما دوز دوم واکسن روسی را دریافت کنند.

نخستین در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: هنوز واکسن تولید داخل به مرحله عرضه انبوه نرسیده ولی مسئولان قول دادند در ماه آینده به صورت فراگیر واکسن داخلی در سطح استان‌ها توزیع خواهد شد که ما نیز به نوبه و مطابق با شرایط اعلام شده وزارت بهداشت کار واکسیناسیون را به جد دنبال خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در سطح استان افراد بالای ۶۰ سال عمدتا واکسینه شدند و گروه‌های سنی ۵۰ تا ۶۵ در اولویت بعدی قرار دارند که امیدواریم با ورود واکسن داخلی و خارجی این کار سرعت بگیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: شهر اردبیل و خلخال همچنان نارنجی هستند و این به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهالی این دو شهر است که امیدواریم با رعایت موازین بهداشتی به سرعت این دو شهر نیز به زمره شهرهای زرد رنگ بپیوندند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha