• یکشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400033022796
  • خبرنگار : 30054

اثرات شیوع کرونا بر کسب و کارهای اینترنتی

اثرات شیوع کرونا بر کسب و کارهای اینترنتی

بیش از 2 سال است که ویروس جدیدی زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده و همین موضوعی سبب تعطیلی خیلی از مشاغل شده، اما کسب و کارهای اینترنتی رونق پیدا کردند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام وب سایت خاجی کالا، این تغییرات نه تنها در بخش های روزمره زندگی انسان تاثیر گذاشت بلکه اقتصاد جهان را نیز با تحولات عظیمی همراه کرد و روش های معمول و مرسوم تجارت را محدود و توجه به کسب‌وکارهای نوین را افزایش داد، البته این ویروس با وجود اینکه برخی از مشاغل را به ورطه ی  نابودی کشاند،  جان تازه ای در برخی فعالیت ها دمید.

بر اساس گزارش‌های جهانی با شیوع ویروس کرونا حجم خرده ‌فروشی در بسیاری از کشورها کاهش یافته و میلیون‌ها نفر در دنیا شغل‌شان را از دست دادند، کسب و کارهای زیادی موقتا و حتی متاسفانه به صورت دائمی تعطیل شدند، تولیدات‌شان کاهش پیدا کرد، افراد زیادی با مشکلات اقتصادی روبرو شدند 

 در عین حال حجم تجارت الکترونیکی روند روبه رو به رشدی را تجربه کرده است و ایران نیز از تاثیرپذیری کرونا بر اقتصاد خود مستثنی نبود و شیوع این ویروس توانست موجبات رشد تجارت الکترونیک را در کشور فراهم کند تا متقاضیان بدون نیاز به حضور فیزیکی در مراکز خرید، اقدام به تهیه محصولات مورد نیاز خود کنند.

تجارت الکترونیک طی سال های اخیر در ایران رشد شتابانی را تجربه کرد و در پی آن با افزایش استفاده از اینترنت و فضای مجازی، مشاغل آنلاین راه خود را به اقتصاد کشور باز نمودند، پس از شیوع این بیماری و افزایش هر روزه آمار مبتلایان  و مرگ و میر ناشی از کرونا، کسب و کارهای اینترنتی به طور چشمگیر و فزاینده ای مورد توجه قرار گرفتند.

از زمان شیوع کرونا (اسفندماه سال ۹۸) در ایران، تراکنش های اینترنتی رشد چشمگیری را رقم زدند و در بازه زمانی اسفند تا اردیبهشت ماه تعداد تراکنش‌های خرید اینترنتی نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن به طور میانگین افزایش ۲۸.۳ درصدی را تجربه کرد.

بررسی آمار و ارقام مرتبط با تراکنش‌های خرید اینترنتی و تغییرات میزان تقاضا در کالا و خدمات طی دوران شیوع کرونا نشان می دهد که پتانسیل تجارت الکترونیکی در کشور وجود دارد و مزایای خرید از راه دور می تواند تا حد زیادی ابزار موثری در جهت تامین مایحتاج مردم به صورت امن باشد.

 در همین راستا خاجی کالا به عنوان یکی از بزرگترین هایپرهای ساختمانی کشورعلاوه بر فروش حضوری، به صورت آنلاین و درتمام ساعات شبانه روز، خدمات خود  را به مشتریان ارائه می دهد و مهم ترین مسئله برای خاجی کالا ایجاد راهکار به منظور سهولت انتخاب کاربران خود در یافتن کالای مورد نیاز و همچنین تلاش برای بالا بردن کیفیت خرید مشتریان می باشد. طراحی صحیح و کاربردی سایت خاجی کالابه صورتی که در هر زمان و مکان  به راحتی بتوان محتوای سایت را مشاهده کرد، باعث شده همانند فروشگاه حضوری طیف وسیعی از مشتریان را از سراسر کشور به خود اختصاص دهد.

ارائه قیمت مناسب و اجناس با کیفیت در بازارهای رقابتی آنلاین، پیگیری و ارایه خدمات پس از فروش از اولویت های خاجی کالا به شمار می رود.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.