• یکشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1400033022844
  • خبرنگار : 71424

سنجش سلامت ۱۰۷ هزار نوآموز تهرانی ظرف ۴۵ روز

سنجش سلامت ۱۰۷ هزار نوآموز تهرانی ظرف ۴۵ روز
عکس آرشیوی است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه سال گذشته ۷۳ پایگاه در شهر تهران داشتیم و ۱۰۳ هزار دانش آموز سنجش و ۳۸۰ دانش آموز به مدارس استثنایی هدایت شدند گفت: امسال پایگاهها از نوع «الف» است که هر روز ظرفیت ۳۰ نفر پذیرش را دارند و می‌توانیم ۱۰۷ هزار دانش آموز را ظرف ۴۵ روز سنجش کنیم.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا فولادوند در مراسم افتتاحیه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان با بیان اینکه طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان با کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌شود و در نبود آنها کار ابتر می‌ماند و به خوبی پیش نخواهد رفت که باید از آنها قدردانی کرد افزود: این طرح در کل کشور اجرا می‌شود. امروز برنامه نمادین افتتاحیه است.

وی افزود: سال گذشته افتتاحیه را در ۲۲ تیرماه داشتیم و اکنون زودتر آغاز شده است. دومین سالی است که در بحران کرونا ما و همکارانمان این طرح را اجرا می‌کنیم. تجربه‌ای است که در دوران کرونا به دست آوردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه همکاری خوب همه ارگان‌ها به ویژه ارگانهایی که مستقیم با این در طرح در ارتباط هستند از مهمترین مصادیق امور مشارکتی است گفت: سال گذشته ۷۳ پایگاه در شهر تهران داشتیم و ۱۰۳ هزار دانش آموز سنجش شدند. ۳۸۰ دانش آموز به مدارس استثنایی هدایت شدند. سنجش سلامت خدمت بزرگی به خانواده‌ها است و از حیث توسعه فرهنگ سنجش سلامت از بدو تولد و توسعه فرهنگ خودمراقبتی حائز اهمیت است.

فولادوند ادامه داد: از امروز با کمک حوزه بهداشت و درمان و شهرداری‌های تهران این طرح را اجرا می‌کنیم و در زمان کوتاهتری نسبت به گذشته و در پایگاههای کمتر با ظرفیت بیشتر سنجش خواهیم کرد. تفاوت این است که پایگاهها امسال از نوع الف است که هر روز ظرفیت ۳۰ نفر پذیرش را دارند و می‌توانیم مجموعا ۱۰۷ هزار دانش آموز را ظرف ۴۵ روز سنجش کنیم.

وی با بیان اینکه سال قبل تا آذرماه برای جاماندگان، سنجش انجام شد گفت: اگر یکی از شرکا پای کار نباشد مشکل ایجاد می‌شود، امید است بتوانیم با هم افزایی و مشارکت طرح را به خوبی اجرایی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه ۴۵ هزار همکار فرهنگی ما ۴ روز است که پای انتخابات اند و هنوز کار پایان نیافته است که باید از آنها هم قدردانی کرد گفت: امتحانات حضوری هم به خوبی برگزار شد و تا الان یک مورد مبتلا نداشتیم. تلاش و کوشش ها باعث شد امتحانات به بهترین نحو برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha