• یکشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400033022856
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

نایب رئیس کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا:

کشورهای عربی برای گرفتن کرسی هزینه‌های زیادی کرده‌اند

کشورهای عربی برای گرفتن کرسی هزینه‌های زیادی کرده‌اند

ایسنا/اصفهان نایب رئیس کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا و عضو ژوری مسابقات المپیک توکیو گفت: متاسفانه کشورهای عربی با هزینه‌های غیراخلاقی و متعارفی که انجام دادند، قانونی را که در هیئت رئیسه تصویب شده بود به نفع خود برگرداندند تا یک سهمیه جداگانه منطقه‌ای داشته باشند.

افشین بدیعی در گفت وگو با ایسنا در خصوص برنامه‌های انجام شده کنفدراسیون در دوران شیوع ویروس کرونا، اظهارکرد: در یک سال و نیم اخیر که تمام دنیا درگیر پاندمی کرونا بود و تمام فعالیت‌ها زمین‌گیر شده بود، با برنامه توسعه‌ای توانستیم به بهترین نحو برنامه‌های خود را برای ۴۵ کشور عضو انجام دهیم.

وی افزود: با توجه به برگزار نشدن کلاس‌های سالانه که برای تمام کشورها در نظر گرفته می شد، بودجه برگزاری کلاس‌ها به صورت تجهیزات یا پول نقد در اختیار فدراسیون کشورها قرار داده شد تا خود آنها بتوانند فعالیت‌هایی را بر اساس شرایط خود برنامه‌ریزی کنند، برای ایران نیز این کار را سال گذشته و امسال انجام دادیم.

بدیعی در خصوص برنامه‌های آینده کنفدراسیون آسیا، گفت: مسابقات قهرمانی آسیا، جلسات هیئت رئیسه و مجمع عمومی کنفدراسیون آسیا که شهریور ماه در قطر برگزار می‌شود و المپیک توکیو را در پیش داریم. مسابقات مقدماتی و کسب سهمیه المپیک برگزار شد و افتخار می‌کنیم که یک بازیکن و یک داور از ایران در المپیک حضور دارند. بنده هم به عنوان یکی از شش عضو هیئت ژوری افتخار پیدا کردم در این هیئت که از هر قاره یک عضو دارد، نماینده قاره آسیا در مسابقات تنیس روی میز المپیک توکیو باشم.

نایب رئیس‌کنفدراسیون تنیس‌روی‌ میز آسیا در خصوص تاثیر وقفه پاندمی کرونا بر عملکرد بازیکنان، اضافه کرد: این مسئله برای همه به صورت یکسان بود، توصیه‌ای که به همه داشتیم، این بود که کیفیت فیزیکی و بدنی خود و همچنین تمرینات سرویس را در منزل و فضای خصوصی خود حفظ کنند، البته این وقفه بر کیفیت کار بازیکنان تاثیر داشته و کیفیت آنها بی‌تردید کمی پایین آمده است.

وی ادامه داد: در دوره‌های قبل سهمیه آسیا 11نفر بود و رقابت‌های میکس دوبل را نداشتیم، اما امسال مسابقات میکس دوبل اضافه شد و سهمیه آسیا به شش نفر کاهش پیدا کرد و این کم‌کردن سهمیه موجب شد، نتوانیم همانند سال‌های گذشته سهمیه بیشتری داشته باشیم.

بدیعی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است این قانون تغییر کند یا خیر، گفت: قبل از هر المپیک جلساتی در قسمت فنی برگزار می‌شود و نتیجه آن به هیئت رئیسه می‌آید و متناسب با المپیک تغییراتی انجام می شود که امیدواریم برای دوره‌های بعدی بتوانیم این قانون را به حالت قبلی برگردانیم، تلاش کردیم سهیمه‌ها بیشتر شود و نظرمان این بود که مسابقات به صورت عمومی برگزار شود و به صورت منطقه‌ای نباشد، اما متاسفانه کشورهای عربی نفوذ دارند و با توجه به سهمیه‌بندی، یک سهیمه برای کشورهای عربی در نظر گرفته شد که بازیکنان آنها از ما ضعیف‌تر هستند، پیشنهاد من این بود که سهمیه به صورت منطقه‌ای نباشد، اما متاسفانه کشورهای عربی با هزینه‌های نامتعارفی که داشتند، پیشنهادی که به تصویب کنفدراسیون آسیا رسانده بودیم را تغییر دادند.

وی در ارتباط با کسب کرسی‌های بین المللی، خاطرنشان کرد: متاسفانه در قاره سختی قرار گرفته‌ایم و با کشورهای چین، کره و ژاپن و شرق آسیا که این رشته از آنِ آنها است مواجه هستیم، اما ما توانستیم به خوبی خودمان را ثابت کنیم، کشورهای آسیایی حساب بسیار ویژه ای را بر روی بازیکنان ما باز کرده‌اند، نوشاد عالمیان یکی از بازیکنان پرافتخار ایران است، در مقابل این کشورها ایستادن چه در بازیکنی، مربیگری یا مدیریت سخت است و البته در کنار این موضوع مسئله همسایگی با کشورهای عربی را داریم که میلیون‌ها دلار هزینه می‌کنند، کشورهای عربی  برای گرفتن کرسی سیستم خاصی دارند که دولت و کمیته المپیک آنها هزینه می‌کند و بودجه‌های خاص دارند که بخشی از این بودجه را به صورت قانونی با برپایی مسابقات مختلف، دعوت از تیم‌ها، افراد و اشخاص بانفوذ و دیگر برنامه‌ها و ارائه میزبانی‌های خیلی خوب تامین می کنند و بخشی را هم به شکل دیگر هزینه می‌کنند که در اخلاقیات ما این مسائل نمی‌گنجد و بودجه آن را هم نداریم، بنابراین در چنین شرایطی فقط و فقط کار سخت و تلاش و از طرفی خوب فکر کردن و روابط عمومی خوب و مجموعه این‌ عوامل می‌تواند ما را در حفظ و تقویت کرسی‌های بین المللی کمک کند.

وی ادامه داد: در عین حال توصیه من این است که اگر وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌ها نمی‌توانند مثل کشورهای عربی هزینه کنند، از نفراتی که کرسی‌ دارند و سالها در این پست تلاش می‌کنند از نظر روحی حمایت کند.

بدیعی با اشاره به انتخابات دوره آینده کنفدراسیون آسیا گفت: در این انتخابات تلکیف کرسی‌ها مشخص خواهد شد و بی‌شک رقبایی خواهیم داشت که به شدت در حال تلاش و هزینه‌کردن هستند و بعد از مشخص شدن هیئت رئیسه برنامه‌های چهار سال آینده مشخص می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha