• یکشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400033023024
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

بخشدار شهرستان اعلام کرد

افزایش ۱۲ درصدی ثبت نام انتخابات شوراها در روستاهای گلپایگان

افزایش ۱۲ درصدی ثبت نام انتخابات شوراها در روستاهای گلپایگان

ایسنا/اصفهان بخشدار شهرستان گلپایگان گفت: در این دوره در روستاهای شهرستان گلپایگان ۲۵۰ نفر برای کاندیداتوری انتخابات شوراها ثبت نام کردند که رشد ۱۲ درصدی نسبت به دوره قبل را نشان می‌دهد.

مهدی سرلک، امروز (یکشنبه- ۳۰ خرداد) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با وجود تبلیغات منفی از دشمنان و مشکلات اقتصادی، مردم حضور خوبی پای صندوق‌های رأی داشتند. در این دوره در روستاهای شهرستان گلپایگان ۲۵۰ نفر برای کاندیداتوری انتخابات شوراها ثبت نام کردند که رشد ۱۲ درصدی نسبت به دوره قبل را نشان می‌دهد و از مجموع ثبت نام کنندگان بیش از ۹۵ درصد تائید صلاحیت شدند.

وی ادامه داد: از مجموع ۴۰ روستای شهرستان که از شرایط داشتن شورای روستایی برخوردار بودند، در ۳۹ روستا شورا شکل گرفت و تنها در روستای کلوچان به دلیل به حد نصاب نرسیدن داوطلبان، انتخابات برگزار نشد. در ۳۹ روستای مذکور، دو روستا (رباط سرخ  و سعید آباد) دارای جمعیتی بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ نفر است که تعداد اعضای شورای آن پنج نفر و در مابقی روستاها سه نفر عضو اصلی شورای روستا شدند.

بخشدار شهرستان گلپایگان گفت: در این دوره نسبت به دوره گذشته، برای متصدیان برگزاری انتخابات در روستاها از تعداد افراد بومی بیشتری استفاده شد و شکایت و اعتراض جدی نسبت به انتخابات در روستاها واصل نشده است.

سرلک با بیان اینکه منتخبان تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم روستا به کار ببندند، یادآور شد: در روستای شیدآباد منتخبان سوم و چهارم رأی مساوی کسب کردند و بر اساس قانون در این شرایط به ترتیب شرط ایثارگری، مدرک تحصیلی و نهایتاً  قرعه کشی تکلیف ترتیب نفرات را مشخص می‌کند. این دو نفر در شروط اول و دوم مساوی بودند بنابراین باید بین آن‌ها قرعه‌کشی انجام می‌شد، اما چون پدر و فرزند بودند به خواست خودشان پدر به عنوان نفر سوم و فرزند به عنوان علی‌البدل در شورا فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha