• یکشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۲:۳۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400033023303
  • خبرنگار : 50176

نماینده مردم در مجلس:

۷۰ مدرسه در نورآباد تخریبی هستند

۷۰ مدرسه در نورآباد تخریبی هستند

ایسنا/لرستان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۷۰ مدرسه در نورآباد تخریبی هستند.

یحیی ابراهیمی در مراسم کلنگ زنی مدرسه ۳ کلاسه کودکان استثنایی شهرستان الشتر ضمن اعلام مراتب تقدیر و سپاسگزاری خود برای حضور حماسی مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، از اقدام ماهرو زاده و دیگر خیرین به سبب اهتمام به رفع تنگناهای آموزشی کشور تشکر کرد.

وی اظهار کرد: علی‌رغم اقدامات بسیار شایسته نوسازی مدارس استان در طول یکسال گذشته برای ساخت مدرسه در شهرستان‌های نورآباد و الشتر، کماکان زیرساخت‌های بخش‌های دیگر از قبیل راه و بهداشت نیز با مشکلات اساسی مواجه هستند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۷۰ مدرسه در نورآباد وجود دارد که از این میزان ۷۰ مدرسه کد تخریب خورده‌اند و ۴۵ مدرسه کانکسی وجود دارد.

ابراهیمی تنها راه فائق آمدن به رفع تنگناهای آموزشی را جذب خیرین عنوان کرد و افزود: در طول یکسال گذشته، نوسازی مدارس با جذب خیرین مدرسه‌ساز و گسیل اعتبارات، اقدامات شایسته‌ای را در این حوزه انجام داده است که نمونه آن همین مدرسه‌ای است که امروز شاهد کلنگ زنی آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته دکتر رخشانی مهر با حضور در شهرستان نورآباد از وضعیت بغرنج این منطقه بازدید کردند و برای رفع کاستی‌ها قول‌های مساعدی داده‌اند که نوسازی مدارس لرستان در حال اجرای مصوبات این سفر بوده و هستند.

اسماعیلی معاون آموزش‌وپرورش لرستان نیز در این مراسم اظهار کرد: بیش از ۴ هزار دانش‌آموز استثنایی در استان وجود دارد که متأسفانه، مدرسه کافی برای تحصیل این عزیزان ایجاد نشده و ساخت این‌گونه مدارس می‌تواند قدم مؤثری برای ایجاد عدالت آموزشی در اقصی نقاط استان باشد.

گفتنی است، مدرسه ۳ کلاسه استثنایی بخش فیروزآباد توسط ماهرو زاده مطابق وصیت زهرا ماهرو زاده در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع و با صرف اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ساخته خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha