• دوشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400033123509
  • خبرنگار : 71588

رایزنی سوریه و لبنان با محوریت همکاری اقتصادی

رایزنی سوریه و لبنان با محوریت همکاری اقتصادی

اعضای یک هیأت لبنانی شامل مسئولان و نمایندگان این کشور در جریان دیدار با وزیر خارجه سوریه در دمشق به بررسی موضوعات مربوط به هماهنگی اقتصادی پرداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه با هیأتی لبنانی متشکل از چندین نماینده پارلمان از جمله علی حسن خلیل، حسین الحاج حسن، عبدالرحیم مراد، صالح الغریب، أسعد حردان، نصری الخوری، دبیرکل شورای عالی سوری_ لبنانی و نیز حسن مقلد، کارشناس اقتصادی لبنان در دمشق دیدار کرد و در این دیدار موضوعات مربوط به هماهنگی سیاسی و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست از طرف سوری، قیس خضر، دبیرکل شورای وزیران، سامر خلیل، وزیر اقتصاد و علی عبدالکریم، سفیر سوریه در لبنان حضور داشتند.

پس از این نشست، أسعد حردان، یکی از نمایندگان لبنانی تصریح کرد، در این دیدار چگونگی مشارکت بین دو کشور در کاهش درد و رنج شهروندان و همکاری جهت مقابله با محاصره و اوضاع نامساعد اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و از دولت لبنان خواسته شد تا نقش خود را در این زمینه برعهده بگیرد و کمیته‌هایی را برای رایزنی با دولت سوریه جهت فعال‌سازی توافق‌های اخیر امضا شده بین دو کشور تشکیل دهد.

این کمیته از اکتبر سال ۲۰۲۰ برای نزدیکی و هماهنگی رویکرد اقتصادی بین دو کشور برای تکامل اقتصادی در حال هماهنگی و برگزاری نشست‌های مختلف است.

در این نشست همچنین به بررسی چگونگی صادرات داروها، سیمان و شیشه برای مشارکت در بازسازی ساختمان‌هایی که در انفجار بیروت متحمل ضرر شدند، گشایش مرزها، کاهش هزینه‌های ترانزیت با هدف پشت سر گذاشتن بحران‌های اقتصادی دو کشور، مقابله با قانون سزار و حمایت از ارزهای محلی دو کشور پرداخته شد.

پیش از این نیز نخست وزیر سوریه در دیدار با هیاتی از عراق بر آمادگی دولتش برای همکاری با عراق در زمینه‌های مشترک تأکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha