• دوشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1400033123675
  • منبع : باشگاه دانشجویان

در همایش دانشجویی «شیمی محیط زیست» مطرح شد:

همه باید برای کاهش آسیب‌های شیمیایی به محیط زیست بسیج شوند

همه باید برای کاهش آسیب‌های شیمیایی به محیط زیست بسیج شوند

همایش مجازی «شیمی محیط زیست» توسط انجمن علمی دانشجویی شیمی کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شد.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، نقش مخرب آلاینده های شیمیایی در محیط زیست و راه های جلوگیری از آن، اثر پلاستیک‌های شیمیایی بر محیط زیست، بهره گیری از مواد و منابع تجدیدپذیر، استفاده از مواد حلال‌های بی‌خطر برای محیط زیست، طراحی فرآیندهایی  با بهره‌وری انرژی بالا و مباحث مربوطه به مدیریت پسماند از جمله محورهای این همایش بود که با حضور و مشارکت جمعی از دانشجویان مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی شیمی در قالب ارائه چندین وبینار علمی پژوهشی و با همکاری باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان این دانشگاه برگزار شد. 

آرش جوابی ـ دبیر انجمن علمی شیمی کاربردی دانشگاه آزاد شیراز در این باره گفت: این مجموعه وبینارهای تخصصی با شعار شیمی علمی برای محیط زیست و در راستای شعار جهانی محیط زیست در سال 2021 (باز نگری _بازآفرینی_ ترمیم) برگزار شد.

وی افزود: متاسفانه با توجه به ارتقای سطح علمی و پژوهشی کشور و همچنین در دست بودن بسیاری از تجهیزات تخصصی هنوز شاهد آسیب‌های فراوان آلاینده‌های شیمیایی نظیر گازهای گلخانه‌ای و سمی حاصل از سوخت های فسیلی، پلاستیک های شیمیایی مضر، پسماند شیمیایی کارخانجات صنایع شیمیایی به ویژه پالایشگاه ها و پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌ها و همچنین سموم شیمیایی مورد استفاده در کشاورزی و آفتکش‌ها، مواد شیمایی شوینده و زباله های عفونی بیمارستانی به محیط زیست هستیم.

جوابی در پایان گفت: باید تمامی پژوهشگران شیمی و محیط زیست و مسئولان مربوطه و سایر آحاد جامعه در جهت حفظ محیط زیست و بهره گیری از روش های نوین شیمیایی جهت جلوگیری از آسیب های شیمیایی به محیط زیست بسیج شوند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha