• دوشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1400033123706
  • خبرنگار : 71567

حداقل دریافتی دانشجویان دستیاری افزایش یافت

حداقل دریافتی دانشجویان دستیاری افزایش یافت

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران از افزایش حداقل دریافتی و اجرای قانون کار دانشجویان دستیاری این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر امیرعلی دکتر سهراب پور در نشست معاونان دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعضای شورای صنفی دانشجویان دستیاری و PhD دانشگاه علوم پزشکی تهران از افزایش حداقل دریافتی و اجرای قانون کار برای دانشجویان دستیاری خبر داد و در خصوص دریافتی رشته های بالینی نیز گفت: دانشگاه در مورد فاصله آموزش از بالین در مورد رشته های بالینی غیرپزشکی و پیگیری آیین نامه و نوآوری‌های دانشگاه تصمیماتی گرفته است و در راستای رفع نواقص موجود و ایده پردازی، نیاز به پیگیری اعضای شورای صنفی و جلسات با افراد مرتبط در این خصوص است و نیاز است که اعضای شورای صنفی با مسئولان این موضوع ارتباط موثر داشته باشند.

در ادامه دکتر پورغریب معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران پیشنهاد شرکت فعالانه دانشجویان شورای صنفی دستیاری و PhD در تدوین شرح وظایف و نیز مدل های مشارکت دانشجویان در نحوه اداره خوابگاه‌ها را ارائه داد.

وی درخصوص شرایط خوابگاه‌ها و اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته و ساخت و بازسازی خوابگاه‌ها اشاره کرد و گفت: ما همچنان در حال پیگیری، ساماندهی و بازسازی خوابگاه‌های دانشجویان دکتری هستیم.

سپس دکتر علامه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به ساماندهی کارانه رزیدنتی و پرداخت براساس میزان کاری که هر فرد انجام می دهد به جای پرداخت ثابت به رزیدنت‌ها اشاره کرد و لزوم ایجاد زیر ساخت و رفع نواقص را تشریح و بیان کرد.

وی در ادامه از اهمیت شرح وظایف رزیدنت‌ها و ساعت کاری آنان صحبت کرد و با اشاره به جلسات قبلی با سایر معاونان و مسئولان دراین خصوص، تصریح کرد: اگر کاری خارج از زمان و ساختار آموزش توسط دانشجویان انجام شود، هزینه آن باید قابل دریافت باشد و در این راستا مصوباتی در دانشگاه انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در ادامه اعضای شورای صنفی هرکدام به نوبت به بیان دیدگاه ها، چالش ها و مشکلات پرداختند و مسائلی از قبیل: تبیین شرح وظایف و جایگاه مشخص رزیدنت‌ها، تشریح وظایف رزیدنت‌ها و لزوم استفاده از مشاوران و متخصصان و ارتباط میان رشته ای مربوط به این حوزه برای رفع این مشکل، وضعیت معیشتی، نقص در پرداخت‌ها و لزوم انعقاد برخی قراردادها به منظور انجام برخی امور، تعیین تکلیف مسئله افزایش کمک هزینه دانشجویی که در ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ از سوی مسئولان ذی ربط عنوان شده بود، اسکان مناسب دانشجویان، امکانات ورزشی و سالن مطالعه و نیز ایجاد ساختار و سازوکار مناسب برای رفع مشکل فاصله بین آموزش و بالین رشته های بالینی غیر پزشکی و اهمیت وجود زیر ساخت برای اجرای آیین نامه اعضای هیئت علمی بالینی غیر پزشکی و ... را مطرح کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha