• دوشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400033123739
  • خبرنگار : 71402

آنجلینا جولی در کمپ آوارگان در بورکینافاسو

آنجلینا جولی در کمپ آوارگان در بورکینافاسو

آنجلینا جولی ۴۶ ساله که نماینده ویژه کمیسیونر عالی آوارگان سازمان ملل است، در جریان سفر به بورکینافاسو از نزدیک مشکلات مردمی را که مجبور به فرار از خانه‌هایشان شده‌اند، مشاهده کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، سفر آنجلینا جولی به بورکینافاسو به مناسب روز جهانی آوارگان بود.

این هنرپیشه و فیلمساز و بشردوست آمریکایی با اشاره به اینکه شمار مردمان آواره سال گذشته دو برابر شده است، گفت: بیش از هر جایی، دلم میخواست امروز اینجا در کنار آوارگان باشم، مردمی که من در دنیا بیشتر تحسین میکنم.

طبق آمار سازمان ملل، بیش از ۱.۲ میلیون تن از سال ۲۰۱۹ در منطقه "ساحل" در آفریقای غربی و مرکزی مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند. سازمان ملل میگوید که تامین اعتبار این بحران آوارگان در این کشور بسیار پایین است و باید ۸۰ درصد افزایش یابد.

آنجلینا جولی با حضور در یک کمپ آوارگان در شهر کایا در بورکینافاسو گفت که هیچگاه مثل اکنون نگران آوارگان نبوده است. او هشدار داد: با توجه به درگیری‌های بسیار و احتمال بسیار واقعی مبنی بر اینکه تغییرات اقلیمی در آینده ده‌ها و شاید صدها میلیون تن را بدون امکان بازگشت مجبور به ترک خانه‌هایشان کند، ما باید متوجه این مساله در سطح جهانی باشیم.

او افزود: اوضاع متغیر و نابرابر است. این وضعیت بر پایه امتیاز موروثی ایجاد شده، این مساله با علاقه متزلزل رهبران سیاسی مواجه شده و به منافع کشورهای قدرتمند متصل است.   

این چهره سرشناس آمریکایی در ادامه از جامعه جهانی خواست تا راهکارهایی برای کاهش تعداد آوارگان در دنیا بیابند. او گفت: حقیقت این است که ما نصف کاری هم که میتوانیم، انجام نمیدهیم و باید راهکارهایی بیابیم تا آوارگان را قادر به بازگشت کند، یا اینکه از کشورهای میزبان نظیر بورکینافاسو حمایت کنیم.

سخنرانی آنجلینا جولی در ادامه همکاری سال گذشته او با سازمان عفو بین‌الملل روی کتابی انجام میشود که هدفش کمک به مردم جوان برای فهم حقوقشان در زمان اعتراض علیه نابرابری است. او گفت که برای توانمند ساختن کسانی که برای ایجاد تغییری در جهان تلاش میکنند، مشتاق است؛ حال چه از طریق اعتراضات خیابانی یا از درون جوامع آنها.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۳-۳۱ ۱۴:۵۲

مگه آنجلیتا جولی مسلمون شده؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۳۱ ۱۵:۳۱

مسلمونی ب اعمال خوبه و خدمت ب خلق نه ظاهر پوشیده و نماز و روزه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۳۱ ۱۵:۳۳

انسانیت ربطی به مذهب وشغول و.... نداره

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۳ ۰۹:۴۳

نه به اون فیلمهای آنچنانیش با اون صحنه های وقیح ، نه به این حجابش ...

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۳۱ ۱۵:۳۸

عشقی فرشته ی زمینی عشق عاشقتم #انسانیت

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۳۱ ۱۵:۵۲

مجبور نیستید راجع ب همه چی نظر بدید

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۳۱ ۱۶:۴۱

آفرین آنجلینا. به هر بهونه ای حجاب میکنه. عشقی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۳۱ ۱۷:۱۷

انسانیت در وجود هرکسی نهفته هست فقط باید آنرا متعالی کرد

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۳۱ ۱۸:۳۳

یادم به کارهای عام منفعه ارباب کیخسرو شاهرخ افتاد-مرحوم مدرس در مجلس گفت تنها مسلمان ما ارباب کیخسرو زرتشتی میباشد-براستی انسان بودن به دین ربطی ندارد

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۳۱ ۱۹:۲۴

آخر انسانیت دوست داریم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۱ ۰۰:۰۶

انجلینا انجلینا خوش امدی به بورکینا

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۱ ۱۳:۲۴

مسلمان شدن به روسری روی سر گذاشتن نیست و او لباس محلی بیشتر فقیران آفریقا پوشیده و مسلمان تنها به اعمال نه نماز اساس دین است و اگر مورد پذیرش باری تعالی تمام کارهای دیگر مورد قبول است پس نباید مذمت کرد کسانی که نماز و روزه میگیرند و کار نیک انجام نمیدهند و یا کسانی که کار نیک انجام میدهند و نماز و روزه نمی خوانند پس ای بنی آدم حق قضاوت بر مردم ندارید چون هیچ کس از باطن آدمی آگاه نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۰۴ ۱۳:۲۸

سلام برهمه، یگانه راه حل مشکلات واختلافات، اتفاق،اخلاق، ذکاوت، تجربه و انسانیت میباشد. وایشان هم از همین نقاط استفاده میکند نه از مذهب اش. اگر ما اتفاق می داشتیم امروز اینجوری حرف ها را نه می زدیم .