• دوشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400033123843

مسئول بسیج اساتید دانشگاه فردوسی مشهد:

بسیج اساتید در راستای استحکام نظام قدم برمی‌دارد

بسیج اساتید در راستای استحکام نظام قدم برمی‌دارد

ایسنا/خراسان رضوی مسئول بسیج اساتید دانشگاه فردوسی مشهد گفت: هدف بسیج اساتید این است که در راه نشر و گسترش نظام مقدس جمهوری اسلامی، پاسداشت خون شهدا و در راستای اجرایی شدن دستورات مقام معظم رهبری قدم بردارد.

عبدالحمید رضائی رکن آبادی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نام‌گذاری روز شهادت دکتر چمران به عنوان روز بسیج اساتید اظهارکرد: باتوجه به اینکه دکتر چمران یک استاد اسوه بسیجی هستند، روز ملی بسیج اساتید به یمن برکت وجود ایشان نامگذاری شد.

وی افزود: عظمت شهید چمران در شهادت و فعالیت‌هایش در جبهه‌های جنگ و مسائل مربوط به لانه جاسوسی نشان از اخلاص ایشان دارد. دکتر چمران باوجود اینکه از نظر علمی از توانایی بالایی برخوردار بود، اما باتمام وجود در خدمت انقلاب بود. دکتر چمران از دانشگاه‌های معتبر دنیا در حوزه فیزیک پلاسما دکتری دریافت کرده و جزو شاگردان ممتاز این دانشگاه‌ها بودند اما بازهم خارج نشین نشده و به وطن خود بازگشت.

این عضو هیأت علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: دکتر چمران پس از تحصیل به جبهه رزمندگان لبنان پیوست. همه ایران به خاطر دارند در شهر کاوه به دلیل رشادت‌های این بزرگمرد بود که این شهر به دست گروه‌های ضد انقلاب نیفتاد. سراسر جنوب انباشته از خاطرات شهید چمران است. کمتر کسی وجود دارد که با چنین توانمندی‌هایی به خدمت به کشور بپردازد. شهید چمران معتقد بودند که باید در تمام دنیا حق مظلومان را گرفت.

رضائی رکن آبادی تشریح کرد: بسیج اساتید یک تشکل دانشگاهی است که اعضاء آن را اعضاء هیات علمی دانشگاه تشکیل می‌دهند. هدف بسیج اساتید این است که در راه نشر و گسترش نظام مقدس جمهوری اسلامی، پاسداشت خون شهدا و در راستای اجرایی شدن دستورات مقام معظم رهبری قدم بردارد. در بسیج اساتید دانشگاه اقدامات ما زیر نظر هیچ گرایش سیاسی نیست و حق اظهار نظر سیاسی را به خود نمی‌دهیم.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: بسیج اساتید دانشگاه تشکلی است که در راستای استحکام نظام و پاسداری از خون شهدا خدمت می‌کند. تعداد زیادی از اعضاء دانشگاه عضو تشکل ما هستند، البته این تعداد گاهی فراز و نشیب داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha