• دوشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400033123853
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

استاد دانشگاه‌های سوریه:

"شهید سلیمانی" متعلق به همه آزادیخواهان جهان است

"شهید سلیمانی" متعلق به همه آزادیخواهان جهان است

ایسنا/کرمانشاه دومین پیش نشست همایش بین المللی "شهید سلیمانی در چشم انداز بین الملل" با حضور مجازی جمعی از اساتید دانشگاه‌های کشور سوریه و دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد.

دکتر نبیل طالب الحلباوی از اساتید دانشگاه سوریه، امروز(31 خرداد) در این همایش از شهید سلیمانی به عنوان شاگرد مکتب امام(ره) و مقام معظم رهبری یاد کرد و گفت: شهید سلیمانی شخصیت ممتازی بود که ویژگیهای شاخصی داشت.

وی ارتباط خالصانه با خدا را از ویژگیهای شهید سلیمانی عنوان کرد و گفت: ایشان ارتباط تنگاتنگی با قرآن داشت.

این استاد دانشگاه به نبوغ نظامی شهید سلمانی هم اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی همواره از محور مقاومت حمایت می کرد و یاری‌گر گروه‌های مقاومت در عراق و یمن و سوریه و فلسطین بود.

دکتر حسین جمعه از دیگر اساتید دانشگاه‌های سوریه و رییس انجمن نویسندگان جهان عرب در سوریه نیز در این همایش با بیان اینکه شهید سلیمانی یک شخصیت چند بعدی داشت، گفت: شهید سلیمانی یک انسان متواضع بود که خداوند همه صفات نیکو را به او داده بود.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی عشق به وطن داشت، افزود: او همواره خود را سرباز وطنش می دانست و در این راه ایثار و از جان گذشتگی بسیاری کرد.

وی با اشاره به جسارت و شجاعت شهید سلیمانی، گفت: او نبوغ نظامی بالایی داشت و آینده نگر و دشمن شناس بود. تحلیل علمی و عقلانی بالایی داشت و بهترین تصمیم را در صحنه های مهم می گرفت.

حسین جمعه با بیان اینکه شهید سلیمانی یک فرمانده ژئوسیاسی بود، گفت: شهید سلیمانی بارها زندگی خود را در معرض خطر قرار داد و پیروزمندانه از میدان ها خارج می شد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی محور مقاومت را متحد کرد، گفت: او جانانه در مقابل سازمانهای تروریستی ایستاد و آنها را نابود کرد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه شهید سلیمانی جمعیتی را پدید آورد که مقابل استکبار جهانی ایستادگی کنند، گفت: اقدامات شهید سلیمانی آمریکا را عصبانی کرده بود و دنبال این بودند هر طور شده او را از بین ببرند و نهایتا هم ایشان را ناجوانمردانه به شهادت رساندند که این موضوع باید پیگیری شود.

حسین جمعه با بیان اینکه شهید سلیمانی تنها متعلق به ایران و حتی مسلمانان نیست، عنوان کرد: شهید سلیمانی یک شخصیت فراگیر و متعلق به تمامی آزادی خواهان است.

وی گفت: انتقام خون شهید سلیمانی اخراج آمریکا از کل منطقه است.

دکتر وائل الامام استاد و پژوهشگر دانشگاه دمشق نیز با بیان اینکه ستم ناپذیری شهید سلیمانی می تواند برای همه ما الگو باشد، افزود: دفاع از همه ملت های مستضعف و بویژه فلسطین از آرمانهای شهید سلیمانی بود.

وی افزود: ایستادن در برابر متجاوز، جنگ با سازمانهای تروریستی و مبارزه با صهیونیزم از اقداماتی بود که شهید سلیمانی به خوبی به آنها پرداخت.

الامام به نقش شهید سلیمانی در بیرون کردن داعش از سوریه اشاره کرد و گفت: حضور نیروهای ایرانی در سوریه به خواست سوریه بود و شهید سلیمانی در مقابله با داعش در این کشور نقش اثرگذاری داشت و شخصیت بسیار تاثیرگذاری در سوریه است.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی در راه دفاع از دیگران جان خود را از دست داد، گفت: برای محکومیت استکبار جهانی پرونده شهادت شهید سلیمانی کفایت می کند و ما خواهان محاکمه عاملان شهادتش هستیم.

 همایش بین المللی "شهید سلیمانی در چشم انداز بین المللی" قرار است شهریور امسال به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شود و تا آن زمان چندین پیش نشست در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha