• دوشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400033123921

مدیرروابط عمومی علوم پزشکی شیراز مطرح کرد:

روند سینوسی ابتلا به کرونا در فارس

روند سینوسی ابتلا به کرونا در فارس

ایسنا/فارس مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، روند ابتلا، موارد بستری و فوت ناشی از کرونا در استان فارس را سینوسی توصیف و اضافه کرد که طی روزهای اخیر شاهد تغییراتی در آمار شیوع کرونا در این استان بوده‌ایم.

دکتر روح‌الله حسینی با بیان اینکه، شمار بیماران بستری در بخش‌های ویژه کرونا در بیمارستان‌های فارس، بار دیگر افزایش یافته است، گفت: براساس آخرین آمارها ۱۰۲۴ بیمار در بیمارستان‌های فارس بستری و ۱۲۴ نفر از آنان در بخش‌های مراقبت ویژه تحت درمان هستند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به اینکه تعداد موارد فوت براثر کرونا نیز، ثابت نشده است، خاطرنشان کرد: با فوت ۶ بیمار دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، آمار کل جان باختگان کرونا در فارس تا امروز به ۴۷۵۱ نفر رسیده است.

حسینی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۲۸۸ هزار و ۵۵۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است، گفت: تعداد ۲۷۱ هزار و ۴۸۸ نفر از این بیماران با انجام ۹۴۹ هزار و ۵۲۷ تست تشخیصی مولکولی، شناسایی شده‌اند.

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز همچنین گفت: تعداد ۱۷ هزار و ۶۸ مورد مثبت ابتلا به کرونا نیز با انجام ۱۱۰ هزار و ۱۲۵ مورد تست سریع در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، به عنوان مورد مثبت، شناسایی شده‌اند.

حسینی خاطرنشان کرد که از ابتدای شیوع کووید-۱۹ تاکنون در استان فارس ۲۶۳ هزار و ۱۳۱ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته‌ و از بیمارستان ترخیص یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، قرمز بودن وضعیت شهرهای جنوبی کشور را یک هشدار جدی دانست و گفت: وضعیت شیوع کرونا در جنوب کشور و در همسایگی استان فارس، نشان می‌دهد که کوچکترین غفلتی در زمینه پیشگیری از ابتلا، منجر به اوج گرفتن بیماری در فارس خواهد شد.

حسینی گفت: به همه افراد در گروه‌های سنی و جنسی مختلف توصیه و تاکید می‌شود که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی مانند استفاده مداوم از ماسک و رعایت حفظ فاصله فیزیکی از سفر به مناطق جنوب کشور پرهیز کرده تا از زمینه انتقال و سرایت این بیماری به شهرها و مناطق مرکزی استان جلوگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha