• دوشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1400033123944
  • خبرنگار : 71489

رئیسی/۴/: اقداماتم در مدت مسئولیت، در جهت دفاع از حقوق بشر بوده است

ابراهیم رئیسی گفت: تمام اقداماتی که من در مدت مسئولیتم انجام دادم همواره در جهت دفاع از حقوق بشر بوده است. با کسانی که اخلال در حقوق انسانها ایجاد کردند و دست به حرکات داعشی و اقدامات ضد امنیتی زدند همواره در دستگاه قضایی به عنوان یک حقوقدان و قاضی مدعی حقوق انسانها و در جایگاه دفاع از حقوق بشر برخورد کرده ام.

به گزارش ایسنا،‌ رئیسی در ادامه در پاسخ به پرسش شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا مبنی بر اینکه آیا برای موثر واقع شدن برجام باید همه تحریم‌های اعمالی از سوی آمریکا از جمله تحریم‌های دوران دونالد ترامپ برداشته شود؟ و آیا قصد دارید که تیم فعلی مذاکره کننده‌ هسته‌ای را حفظ کنید؟ گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای کار را دنبال می‌کنند و گزارشاتی را به من دادند و تیم سیاست خارجی من در حال بررسی این گزارشات است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا موظف است تمام تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران را رفع کند و آنچه در دولت دوازدهم و دولت من مورد تاکید است، رفع تحریم ها و راستی آزمایی است. آمریکا باید به دنیا پاسخ دهد که چرا نسبت به انجام تعهدات خود نسبت به ایران تعلل می‌کند؟ و اروپا باید پاسخ دهد که چرا همکاری با آمریکا را پیگیری می‌کند؟

رئیس جمهوری منتخب در پاسخ به پرسش روزنامه شرق درباره اشراف وی درباره وضعیت کشور و این پرسش که آیا برنامه‌ای صد روزه برای کشور دارید؟ گفت: وضعیت و شرایط کشور روشن است و مراکز و نهادهای مختلف آمارهایی می دهند و این آمارها از دید مردم و رسانه ها پنهان نیست! مردم نیز حتما باید بدانند که دولت جدید در چه شرایطی و وضعیتی شروع به کار می کند؛ اعداد و آمار به عنوان یک گزارش شناختی از وضعیت موجود حتما پیش روی مردم و رسانه‌ها خواهد بود؛ ما هم وضع مطلوب را ترسیم می‌کنیم و هم وضع موجود را و سپس تفاوت این دو وضع را بیان و تلاش خواهیم کرد که وضع موجود را به وضع مطلوب نزدیک‌تر کنیم.

رئیسی خاطرنشان کرد: آنچه که ملت بزرگ ما از دولت می‌خواهند، فراموش نکردن عمل به وعده‌های خود است و ما این وعده‌ها را پیش روی همه دولتمردان قرار خواهیم داد و نه فقط در صد روز نخست بلکه در تمام مدت کار تمام سختگیری ها را در جهت تحقق وعده‌ها بکار گرفته شود. من در ابتدا شاید هفته‌ای یکبار و بعد ماهی یکبار ارتباط با مردم را به عنوان یک نعمت و زمینه‌ای بسیار خوب برای رفع مشکلات حفظ خواهم کرد. نشست امروز ما با رسانه‌ها نشست آغاز خواهد بود و حتما این نشست ها می‌تواند برای دولت و رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی مردم کمک کند؛ رسانه‌ها باید دغدغه‌ها مردم را دنبال کنند و دولت دیدگاه‌ها و نظرات خود را تبیین کند تا مردم در جریان پیشرفت کارها و اقدام و عمل قرار بگیرند.

وی تاکید کرد: محور کار ما در دولت اقدام و عمل خواهد بود و دستگاه ها به صورت خاص و من به عنوان خادم و کوچک مردم، آنها را در جریان امور می گذارم. اگر هم مشکلی باشد حتما با مردم را در میان خواهم گذاشت.

رئیس جمهوری منتخب در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه الجزیره درباره تحریم‌هایی علیه وی و طرح اتهاماتی علیه او در نقش او در اعدام ها و تاثیر این وضعیت در نحوه تعامل با رهبران کشورهای جهان به ویژه کشورهای غربی و اینکه آیا او قصدی برای سفر به کشورهای غربی دارد؟ اظهار کرد: من به عنوان یک حقوقدان همواره مدافع حقوق مردم بودم و حقوق بشر محوری ترین نکته‌ای بوده که در همه مسئولیت هایم دنبال کردم. به آنهایی که اتهام می زنند باید گفت که امروز ما در جایگاه مدعی قرار داریم؛ تمام اقداماتی که من در مدت مسئولیتم انجام دادم همواره در جهت دفاع از حقوق بشر بوده است. با کسانی که اخلال در حقوق انسانها ایجاد کردند و دست به حرکات داعشی و اقدامات ضد امنیتی زدند همواره در دستگاه قضایی به عنوان یک حقوقدان و قاضی مدعی حقوق انسانها و در جایگاه دفاع از حقوق بشر برخورد کرده ام.

رئیسی افزود: امروز کسانی که در دنیا نقض حقوق بشر می کنند باید در این باره پاسخگو باشند؛ اگر یک حقوقدان و قاضی از حقوق مردم دفاع کرده، باید مورد تقدیر و تشویق قرار بگیرد که امنیت مردم را در مقابل هجوم ها و تهدیدها حفظ کرده است؛ افتخار من این است که در هر کجا که بودم به عنوان دادستان از امنیت و آسایش مردم دفاع کردم و امروز نیز در جایگاه ریاست جمهوری خود را موظف به دفاع از حقوق بشر می دانم و خود را موظف می دانم از حقوق انسانها دفاع کنم و اگر امروز کسانی که مدعی حقوق بشرند با به وجود آوردگان داعش و گروههای مسلحی که به جان مردم انداختند، مورد محاکمه و مواخذه قرار بگیرند، دنیا به صلح و امنیت خواهد رسید.

ادامه دارد ...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha