• دوشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400033124025
  • منبع : نمایندگی سمنان

افزایش تصادفات در محورهای روستایی سمنان/ سهم بیش از 50درصدی تهران-مشهد از تلفات بهار

افزایش تصادفات در محورهای روستایی سمنان/ سهم بیش از 50درصدی تهران-مشهد از تلفات بهار

ایسنا/سمنان رئیس پلیس راه استان سمنان از افزایش تصادفات در محورهای روستایی این استان در سال 1400 خبر داد و خواستار رفع نقاط‌ حادثه‌خیر در محورهای فرعی و روستایی شد.

سرهنگ تقی کبیری، اظهار کرد: آمار تصادفات در جاده‌های روستایی و فرعی استان سمنان رو به افزایش است که باید با مساعدت دستگاه های اجرائی و خدمات رسان مربوطه برای رفع این چالش مهم اقدام کرد.

باید رفع نقاط حادثه خیز در جاده‌های روستایی و فرعی استان سمنان باهدف کاهش سوانح رانندگی با جدیت دنبال شود.

وی از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان خواست: بهسازی جاده‌های فرعی و روستایی و نصب مجدد علائم راهنمایی و رانندگی با جدیت در دستور کار این اداره کل قرار گیرد.

رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: در سه ماه گذشته بیشترین تصادف در محورهای استان سمنان مربوط به خودروهای سواری سبک بوده است .
وی به فراوانی بالای واژگونی‌ها در این استان پرداخت و تصریح کرد: علت ۶۸ درصد تصادف های رانندگی در سه ماهه امسال، ناشی از توجه نکردن راننده به جلو و واژگونی خودرو بوده است.

سرهنگ کبیری ادامه داد: بیشترین تصادف در جاده‌های استان سمنان به ترتیب در ساعت های ۱۲ تا ۱۴، ۱۶ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۲ روی می‌دهد.

وی افزود: در سه ماه گذشته در لاین جنوبی محور تهران مشهد در محدوده استان سمنان متاسفانه ۱۳ هموطن به دلیل سوانح رانندگی جان باختند و در مجموع ۳۸ درصد از کل جان باختگان ناشی از سوانح رانندگی در استان از ابتدای فروردین تا پایان خرداد ۱۴۰۰ در لاین جنوبی محور تهران مشهد بوده است.

وی با بیان اینکه درصد بالای دیگری از تلفات سه ماهه امسال مربوط به لاین دیگر همین محور بوده اضافه کرد: علاوه بر این در لاین شمالی محور مشهد تهران نیز در سه ماه گذشته هشت نفر به دلیل سوانح رانندگی جان باختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha