• دوشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۱۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400033124059
  • خبرنگار : 71592

۲.۵ میلیارد شکِل هزینه مستقیم حمله اخیر به نوار غزه

۲.۵ میلیارد شکِل هزینه مستقیم حمله اخیر به نوار غزه

روزنامه اقتصادی "مارکر" رژیم صهیونیستی هزینه مستقیم حمله این رژیم به نوار غزه را ۲.۵ میلیارد شکِل (واحد پول این رژیم) برآورد کرد.

به گزارش ایسنا، این روزنامه نوشت، این هزینه همان مبلغی است که ارتش برای جبران هزینه‌های مهمات مورد استفاده سیستم گنبد آهنین، ساعات طولانی پرواز هواپیماها و هزینه نیروهای نظامی و پوششی به عنوان جبران مطالبه می‌کند.

روزنامه مارکر نوشت، این هزینه جوابگوی ذخیره سازی انبارهای ارتش با سلاح و مهمات به جای تجهیزاتی نیست که در جریان حمله به نوار غزه استفاده شد چرا که برای این کار میلیاردها شکِل دیگر باید هزینه شود.

با وجودی که در جنگ اخیر حملات زمینی نبود، ارزیابی‌ها نشان می‌دهند که هزینه روزانه حملات هوایی افزایش یافته است و این میانگین روزانه در دهه اخیر از ۵۰ میلیون شکِل در یک روز به ۸۰ میلیون شکِل و ۱۲۰ شکِل افزایش یافته است و طبق ادعاهای ارتش دلیل این افزایش، گرانی دستگاه‌های جنگی و فناوری نظامی است‌.

روزنامه مارکر نوشت، پیش‌بینی می‌شود هزینه این حمله پس از محاسبه عواقب دیگر جنگ در زمینه‌هایی مثل تعطیلی صنعت و تجارت، کاهش تقاضای کالا، جبران خسارت‌های وارد شده به اموال و مناطق افزایش یابد.

گفتنی است، این هزینه ۲.۵ میلیارد شکِلی که ارتش برای جبران خسارات خود می‌خواهد به بودجه ۲.۴ میلیارد شکلی که دریافت کرده و نیز بودجه عادی سالانه هم افزوده می‌شود و علاوه بر آن پس از اینکه دولت آمریکا هفته گذشته اعطای حدود ۳.۳ میلیارد شکِل به ارتش رژیم صهیونیستی جهت خرید موشک‌های گنبد آهنین به جای موشک‌های استفاده شده در حمله اخیر را تصویب کرد، این ارتش کمک‌های ویژه دریافت می‌کند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، هزینه موشک‌های سامانه گنبد آهنین در نبرد شمشیر قدس برای مقابله با موشک‌های نوار غزه ۴۰۰ میلیون شکِل برآورد شد.

شبکه تلویزیونی "کان" رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بود، ۷۸ درصد موشک‌هایی که مقاومت فلسطین طی ۱۱ روز جنگ پرتاب کرد در اراضی اشغالی سقوط کرد.

این مطلب نشان می‌دهد سامانه گنبد آهنین توانست تنها ۲۲ درصد موشک‌های مقاومت را رهگیری کند نه ۹۰ درصد، همانطور که تل‌آویو اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha