• سه‌شنبه / ۱ تیر ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400040100078
  • منبع : نمایندگی اردبیل

در واپسین روز بهار؛

رکورد مصرف برق در اردبیل شکسته شد

رکورد مصرف برق در اردبیل شکسته شد

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: در واپسین روز از فصل بهار رکورد میزان مصرف برق در استان اردبیل با افزایش ۵۰ مگاواتی شکسته شد.

حسین قدیمی یکم تیرماه در جریان بازدید از طرح‌های توسعه‌ای شرکت برق اردبیل اظهار کرد: امروز بیشتر از سقف اعلام شده و به رقم ۵۰ مگاوات مازاد بر سقف اعلامی مصرف برق در استان اردبیل اتفاق افتاده؛ به طوری که ما مجبور به اعمال خاموشی اضطراری در برخی از واحدهای صنعتی و همچنین اداری شدیم.

وی یکی از دلایل اصلی بالا رفتن میزان برق مصرفی را افزایش دمای هوا در روزهای اخیر اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه این افزایش دما تا ۳۸ درجه در روزهای آینده در مناطق شمالی استان اردبیل و ۳۴ درجه در مناطق مرکزی و جنوبی بروز خواهد داد، انتظار می‌رود شهروندان در مصرف برق در روزهای آینده مراقبت بیشتری را انجام دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل افزود: بیش از ۵۰ درصد مصرف برق در سطح استان مربوط به وسایل سرمایشی و روشنایی خانگی است که در این زمینه شهروندان باید با رعایت الگوی مصرف به کاهش و کم کردن میزان مصرف کمک کرده و شرکت توزیع برق را در ارائه خدمات کیفی‌تر یاری برسانند.

قدیمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: شهروندان باید کولر گازی خود را در دمای ۲۵ درجه و کولر آبی را در دور کند تنظیم کنند تا اختلالی را در روند ارائه خدمات حوزه انرژی و همچنین اعمال خاموشی‌های احتمالی شاهد نباشیم.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده نگرانی ما افزایش دما و مصرف بالای وسایل گرمایشی و همچنین لوازم خانگی برقی است، اضافه کرد: از ساعت ۱۱ شب به بعد شهروندان از وسایل برقی همچون لباسشویی، اتو و جاروبرقی استفاده کنند و در ساعت پیک مصرف از استفاده این وسایل خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل به شهروندان توصیه کرد در صورت بروز مشاهده و اختلال در شبکه‌ها و همچنین اطلاع از دستگاه‌های رمز ارز و ماینر آن را به سرعت به شرکت برق اطلاع دهند تا خطری متوجه شبکه برق منطقه آنها نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha