• سه‌شنبه / ۱ تیر ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400040100123
  • خبرنگار : 71402

سی درصد جمهوریخواهان به انتصاب دوباره ترامپ باور دارند

سی درصد جمهوریخواهان به انتصاب دوباره ترامپ باور دارند

نتایج نظرسنجی جدید هیل – هریس‌ایکس نشان می‌دهد که 30 درصد از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه باور دارند که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا احتمالا "امسال" دوباره در مقامش منصوب خواهد شد!

به گزارش ایسنا، این نتایج با نظرسنجی پایگاه پولیتیکو-مورنینگ کانسالت در این ماه قابل مقایسه است که نشان داد حدود سه تن از هر ۱۰ آمریکایی باور دارد که ترامپ دوباره به کاخ سفید بازمیگردد.

در حالی که بخشی از جمهوریخواهان از این ایده حمایت کردند، اکثر رای دهندگان در سراسر این طیف سیاسی موافق هستند که بازگشت ترامپ در سال جاری میلادی بعید است.

هفتاد درصد از پاسخ دهندگان جمهوریخواهان در نظرسنجی هیل-هریس‌ایکس گفتند چنین سناریویی بعید است و ۷۴ درصد از مستقل‌ها و ۸۷ درصد از دموکراتها هم همین نظر را داشتند. در همین حال ۲۶ درصد از رای دهندگان مستقل بازگشت ترامپ را محتمل دانستند و ۱۳ درصد از دموکراتها هم چنین نظری داشتند.

هیچ نوع مکانیسم قانونی یا حقوقی برای بازگشت ترامپ به راس قدرت در ۲۰۲۱ وجود ندارد. او در انتخابات سال گذشته مقابل جو بایدن دموکرات شکست خورد و نتایج آرای الکترال ژانویه امسال در کنگره مورد تایید قرار گرفت.

این نظرسنجی ۱۷ و ۱۸ ژوئن به دنبال آن انجام شد که اوایل همین ماه گزارش‌هایی از صحبت‌های ترامپ در محفلی درباره اینکه انتظار دارد تا اوت دوباره به کار ریاست جمهوری گماشته شود، منتشر شود. او به ادعاهایی درباره اینکه انتخابات ۲۰۲۰ از او "دزدیده" شد، استناد کرد.

با این حال مدیر کمپین ترامپ به فاکس نیوز گفت که این رئیس جمهوری سابق آمریکا به او درباره انتصاب دوباره خودش حرفی نزده است. همچنین ترامپ در مصاحبه چهارشنبه با فاکس نیوز اذعان کرد که کارزار او در انتخابات ۲۰۲۰ پیروز نشد و گفت: اما خب بگذارید ببینیم چه چیزی رخ میدهد.

نظرسنجی هیل –هریس‌ایکس در میان ۹۴۲ رای دهنده ثبت نامی انجام شد. حاشیه خطای این نظرسنجی ۳.۱۹ درصد گزارش شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha