• سه‌شنبه / ۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400040100266
  • منبع : نمایندگی خوزستان

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اهواز:

در اهواز به قیمت خرید، خانه رهن می‌دهند

در اهواز به قیمت خرید، خانه رهن می‌دهند

ایسنا/خوزستان رئیس اتحادیه مشاورین املاک اهواز با اشاره به افزایش صد درصدی اجاره بهای مسکن نسبت به سال گذشته، گفت: قیمت رهن در سال جاری برابر با قیمت خرید مسکن در سه سال پیش شده است.

قنبرعلی زنگنه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت اجاره بهای مسکن در اهواز اظهار کرد: نرخ اجاره بهای مسکن نسبت به سال ۹۹ با افزایش صد درصدی روبه‌رو شده است و وضعیت در بازار رهن و اجاره، به هیچ وجه مناسب نیست.

وی افزود: قیمت رهن در سال جاری برابر با قیمت خرید مسکن در سه سال پیش شده است؛ مثلا یک واحد آپارتمانی در کوی ملت اهواز که سه سال پیش ۴۰۰ میلیون تومان قیمت داشت، در حال حاضر قیمت رهن آن ۴۰۰ میلیون تومان شده است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک اهواز گفت: قیمت رهن مسکن در برخی مناطق اهواز به صورت متری شده است و مالکان به ازای مترمربع، قیمت رهنی به وجود آورده‌اند؛ به عنوان مثال قیمت رهن هر مترمربع را ۳ میلیون تومان اعلام می‌کنند.

زنگنه تصریح کرد: قیمت رهن هر واحد خانه به صورت عرف، ۲۰ تا ۲۵ درصد از قیمت ملک است اما در حال حاضر به اندازه‌ای قیمت مسکن جابه‌جا شده است که همین ۲۰ درصد را نیز نمی‌توان اجرایی کرد.

وی افزود:  اختلاف طبقاتی در حال افزایش است و افزایش قیمت مسکن، موجب شده که مردم به حاشیه‌نشینی و مناطق کم برخوردار روی بیاورند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۱ ۲۱:۱۱

البته واقعا اهوازآب وهوای بسیار خوب و تمیزی داره و حتی چندباری پاک ترین شهر دنیا شناخته شده، برقش هیچ وقت قطع نمیشه و آب زلالی هم داره و سیستم فاضلاب به روزی داره که ژاپنی ها حسرت اونو میخورن، چراکه سیلاب ها هم محاصره اش نمیکنن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۱ ۲۳:۰۹

اصلا اینطوری نیست بعضی بنگاهها از خودشون حرف در میارن قیمت خونه ها اصل تکون نخورده

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۲ ۰۰:۰۲

لطفاً به داد ما مستاجران برسید

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۲ ۰۰:۵۴

از دولت جناب سید رئیسی امیدواریم که افزایش نابسامان هزینه های مسکن را کنترل کنه .

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۲ ۰۲:۳۱

خسته شدیم...از بی خانمانی....من باردارم الان باید جابجا بشیم....ن پول کافی برا رهن داریم ن حوصله جابجایی

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۲ ۰۵:۵۶

لرستان رهن و اجاره اندازه تهران شده خرید مسکن مهر هم دیگه ممکن نیست چون عده‌ای از خوزستان به بروجرد امده و با پول بیشتر موجب افزایش چند برابری قیمت خانه در این شهرستان که مردم وضع مالی خوبی ندارن، شده است

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۲ ۰۷:۲۹

باید بریم روستاهای اطراف اهواز مانند کوت عبدالله و زرگان زندگی کنیم