• سه‌شنبه / ۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1400040100701
  • خبرنگار : 71616

رزم حسینی تاکید کرد

لزوم سیاست‌گذاری‌ در راستای تکمیل زنجیره ارزش بخش معدن

لزوم سیاست‌گذاری‌ در راستای تکمیل زنجیره ارزش بخش معدن
استفاده از ظرفیت‌های معدنی منطقه و حضور در عرصه‌های بین‌المللی/ هدایت درآمدها به حوزه توسعه معادن و صنایع معدنی/

وزیر صنعت، معدن و تجارت، ضمن اشاره بر نقش حوزه معادن و صنایع معدنی در اقتصاد و توسعه متوازن در کشور، بر لزوم سیاست‌گذاری در راستای تکمیل زنجیره ارزش و استفاده از درآمدهای این بخش برای توسعه معدنی کشور تاکید کرد و خواستار راه‌اندازی بخش تخصصی برای فعالیت‌های این سازمان در عرصه‌های بین‌المللی شد.

به گزارش ایسنا، صبح امروز (سه شنبه)، علیرضا رزم‌حسینی با حضور در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، از بخش‌های مختلف این سازمان بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان اقدامات و برنامه‌های این سازمان قرار گرفت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این سازمان و دریافت گزارش از اقدامات، برنامه‌ها و چالش‌های این سازمان ، عملکرد این سازمان را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

در بخش اول این بازدید، رئیس هئیت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گزارشی از عملکرد، اقدامات و برنامه‌های این سازمان را ارائه داد.

ایجاد توسعه متوازن در کشور با استفاده از ظرفیت‌های معدنی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه معادن از ثروت‌های ملی هستند، اظهار کرد: استفاده از این ظرفیت در راستای توسعه متوازن در کشور حائز اهمیت است و ایمیدرو علاوه بر تولید بایستی در مدیریت کارآمد اقتصادی نیز ایفای نقش کند. استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در راستای توسعه و اجرای طرح‌های جدید در حوزه معدن و صنایع معدنی ضروری است و بایستی با سیاست‌گذاری‌های جدید ضمن ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری در راستای تکمیل زنجیره ارزش در بخش معدن حرکت کرد. 

وی در ادامه ضمن اشاره به توانایی‌های تخصصی و علمی و سرمایه‌های انسانی در ایمیدرو، انجام فعالیت‌های معدنی در بخش مطالعات و عملیات در دیگر کشورهای منطقه را فرصت خوبی برای حضور در مجامع بین‌المللی برشمرد و گفت: ایمیدرو می‌تواند در عرصه‌های بین‌المللی نقش‌آفرینی کرده و یک بخش تخصصی در حوزه بین‌الملل را در تحقق این هدف که بسیار هم اثرگذار خواهد بود، راه‌اندازی کرد.

تمرکز بر توسعه ساخت داخل معادن

رزم‌ حسینی در رابطه با مدیریت توسعه‌ای سازمان ایمیدرو، اظهار کرد: با توجه به نیاز کشور و تنوع معادن در داخل و همچنین ظرفیت‌های معدنی که در کشورهای منطقه وجود دارد ، بومی‌سازی و توسعه ساخت داخل بایستی بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا بتوان از این ظرفیت‌ها بیشترین و بهترین بهره‌برداری را در راستای توسعه و خلق ثروت را داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن یادآوری پیگیری‌های وزارت صمت در راستای اجرای سیاست‌های تسهیل‌کننده تجارت خارجی، خواستار انجام یک کار کارشناسی و مطالعات دقیق در حوزه واردات مواد اولیه معدنی در راستای بهره‌برداری بهینه و حفظ ذخایر معدنی کشور شد.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت دستگاه‌های نظارتی در حوزه اقتصادی کشور و مبارزه با فساد و رانت، تعامل این دستگاه‌ها با بخش تولید و همراهی با دولت و بخش صنعت و معدن را ضروری دانست و آن را یکی از شرایط مهم برای تحقق اهداف اقتصادی کشور اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha