• سه‌شنبه / ۱ تیر ۱۴۰۰ / ۲۰:۰۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400040100820
  • خبرنگار : 50294

رئیس شورای قضایی استان:

نیمی از شعب دادگستری کردستان به تجهیزات دادرسی الکترونیک مجهز شدند

نیمی از شعب دادگستری کردستان به تجهیزات دادرسی الکترونیک مجهز شدند

ایسنا/کردستان رئیس شورای قضایی استان کردستان از مجهز شدن نیمی از شعب دادگستری استان به تجهیزات دادرسی الکترونیک خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی امروز (1تیر) در دیدار اعضای شورای قضایی استان با نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: با ورود سازمان بازرسی استان به حوزه معاملات دولتی اعم از مزایده‌ها و مناقصه ها از اموال دولتی به ارزش حدود 325 میلیارد تومان با لغو یا تجدید معاملات صیانت به عمل آمد.

در ابتدای این دیدار رئیس کل دادگستری و رئیس شورای قضایی استان کردستان، میلاد با سعادت امام علی ابن موسی الرضا(ع) و آغاز هفته قوه قضاییه را تبریک و تهنیت گفت و عنوان کرد: این هفته  را که مزین به نام آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران باوفای ایشان می باشد بر تمامی جهادگران عرصه عدالت و همکاران خدوم در دادگستری استان و سازمانهای تابعه تبریک عرض می نمایم.

حجت الاسلام سیدحسین حسینی قضاوت را از شئون انبیای الهی عنوان کرد و افزود: اجرای عدالت در جامعه نقش خون در بدن انسان را دارد و اگر عدالت در جامعه درست و صحیح اجرا شود، نتیجه آن وجود جامعه‌ای سالم و پویا خواهد بود.

وی به دوران طلایی زعامت معمار دستگاه قضایی آیت الله بهشتی بر قوه قضاییه اشاره و خاطرنشان کرد: وجود ایشان به عنوان مغز متفکر نعمت بزرگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و می توان گفت که اولین تحول اساسی در دستگاه قضایی با استقلال قوه قضاییه توسط شهید بهشتی صورت گرفت و در ادامه تاسیس سازمان بازرسی ، دیوان عدالت اداری از برجسته ترین اقدامات این شهید والامقام بود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان همچنین به ورود بیش از 371 هزار پرونده در سال 1399 به دادگستری استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه طی همین مدت تعداد 374 هزار فقره پرونده از آمار موجودی دادگستری استان کسر شد ولی اعتقاد بنده بر این است که این حجم پرونده زیبنده مردم اخلاق مدار و خونگرم استان کردستان نیست و امیدواریم با اقدامات پیشگیرانه دستگاه قضایی و اشاعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه شاهد کاهش حجم پرونده های وارده به دادگستری باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر پیگیری حقوق عامه در دستگاه قضایی استان تاکید کرد: دستگاه قضایی کردستان خود را مکلف به اجرای سند تحول قضایی می داند چرا که این تحول سبب اعتماد عمومی می‌گردد و به جرات می‌توان گفت که حقوق عامه تمامی ابعاد زندگی افراد را در بر می‌گیرد.

حجت الاسلام حسینی از اجرای قانون حدنگار و تثبیت مالکیت و صدور سند برای تمامی اراضی ملی و دولتی استان کردستان تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: خوشبختانه در سال 1399 و با اجرای طرح پایش زندانیان در کردستان ، تعداد 384 زندانی آزاد شده و به زندگی عادی خود بازگشتند.

وی از نصب 150 سری تجهیزات ویدیوکنفرانس در شعب دادگستری استان خبر داد و گفت: خوشبختانه هم اکنون نیمی از شعب قضایی در دادگستری استان به تجهیزات دادرسی الکترونیک مجهز هستند و این اقدام سبب کاهش هزینه و زمان گردیده است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در پایان از وصول بیش از 1500 شکایت مردمی و پیگیری آن در سال 1399 توسط اداره بازرسی استان خبر داد و افزود: با ورود سازمان بازرسی استان به حوزه معاملات دولتی اعم از مزایده ها و مناقصه ها از اموال دولتی به ارزش حدود 325 میلیارد تومان با لغو یا تجدید معاملات صیانت به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha