• چهارشنبه / ۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400040201170
  • خبرنگار : 50006

فرمانده سپاه ناحیه اهر خبر داد

ایجاد اولین حوزه مقاومت بسیج عشایری منطقه ارسباران در اهر

ایجاد اولین حوزه مقاومت بسیج عشایری منطقه ارسباران در اهر

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده سپاه ناحیه اهر از ایجاد اولین حوزه بسیج عشایری مستقل ویژه جامعه عشایر منطقه ارسباران در شهرستان اهر خبر داد و گفت: با موافقت سردار خرم فرمانده سپاه عاشورا به زودی این حوزه در اهر رسما فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

سرهنگ پاسدار موسی صفی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: با توجه به جمعیت نزدیک به ۱۲ هزار نفری عشایر در منطقه ارسباران و نیاز عشایر به ایجاد حوزه عشایری مستقل بزودی شاهد ایجاد این حوزه در منطقه عشایر نشین شهرستان اهر خواهیم بود.


وی گفت: با وجود وسعت زیاد و فراوانی جمعیت عشایری منطقه ارسباران، متاسفانه تاکنون چندان به بسیج عشایری و عشایر در این منطقه توجهی نشده است.


سرهنگ صفی ایجاد حوزه عشایری مستقل در شهرستان اهر را از خواسته‌های عشایر منطقه عنوان کرد و افزود: شهرستان اهر به عنوان مرکز ارسباران و با داشتن ظرفیت های مناسب نسبت به سایر مناطق ارسباران پتانسیل های خوبی برای ایجاد حوزه عشایری مستقل دارد.


وی در ادامه با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های بالای مناطق عشایری و نیاز جدی این مناطق به تاسیس پایگاه های مقاومت بسیجی نیز گفت: خوشبختانه با پیگیری ها و برنامه ریزی های مختلفی که با مسئولان استانی، فرماندهان پایگاه های شهری و روستایی و همچنین ریش سفیدان عشایر منطقه داشتیم و با در نظر گرفتن طرح آمایش سرزمینی توانستیم تاکنون ۱۶ پایگاه مقاومت معرفی و همچنین لیست برداری و جذب نیرو در آنها را به اتمام برسانیم و هم اکنون منتظر اخذ مجوزهای لازم از سوی طرح و برنامه سپاه عاشورا هستیم.


وی در پایان از حضور و همبستگی مردم عشایر در تمام صحنه های انقلاب و خصوصا کمک های این قشر زحمتکش جامعه در جریان بیماری کرونا به مردم نیازمند شهرستان اهر تجلیل کرد و گفت:عشایر شجاع و غیرتمند منطقه ارسباران این بار نیز در انتخابات ۱۴۰۰ با حضور حداکثری پای صندوق های رای حماسه ای بزرگ خلق کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha