• چهارشنبه / ۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400040201366
  • خبرنگار : 71560

توصیه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به رئیس جمهور منتخب

توصیه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به رئیس جمهور منتخب

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار می‌رود تا رئیس جمهور منتخب فارغ از نگاه سیاسی به سمت تشکیل کابینه‌ای کارآمد و متخصص برای حل مشکلات مردم حرکت کند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک فرارسیدن میلاد امام رضا (ع) بیان کرد: حضور حماسی مردم در انتخابات برگ زرین دیگری برای نظام اسلامی به ارمغان آورد. مردم با انتخاب فردی اصلح زمام امور را در اختیار ایشان قرار دادند. از همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات تشکر و قدردانی می‌کنم. امروز کشور در آغاز یک تحول بزرگ قرار دارد و چشم امید مردم به اتفاقاتی است که قرار است با روی کار آمدن دولت سیزدهم رقم بخورد.

وی در ادامه اظهار کرد: رئیس جمهور منتخب مسئولیت سنگینی دارد و انتظارات گسترده‌ای نسبت به ایشان شکل گرفته است. آنچه که باعث شد مجلس انقلابی در اقدامی بی‌سابقه نسبت به حمایت از آیت‌الله رئیسی به عنوان فردی اصلح اقدام کند تاکیدات رهبری برای دعوت از حضور همه‌جانبه مردم در انتخابات با معرفی فردی اصلح از طریق تریبون‌ها و همچنین شرایط خاصی بود که کشور از لحاظ اقتصادی در آن قرار دارد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بازه زمانی دولت یازدهم و دوازدهم شاخص اقتصادی دچار آسیب جدی شد. انتظار می‌رود تا رئیس جمهور منتخب برنامه محتوایی جامع و کاملی که مورد تایید متخصصان می‌باشد را با اولویت اقتصادی ارائه کنند. از سوی دیگر تشکیل کابینه‌ای کارآمد با معرفی نیروهایی متخصص باید در اولویت دولت منتخب باشد. مجلس شورای اسلامی در بررسی صلاحیت‌ها و برنامه‌های محتوایی کابینه ذره‌ای از منافع ملی کوتاه نمی‌آید. در این صورت شاهد حرکت دولت در مسیری صحیح و بازگشت اعتماد عمومی به جامعه خواهیم بود.

وی در ادامه تاکید کرد: عملکرد دولت در حضور مردم در انتخابات آتی موثر است. انتظار می‌رود با رویکرد غیرسیاسی افرادی شایسته برای تشکیل کابینه به مجلس شورای اسلامی معرفی شوند. اگر سیاسی بازی بر جریان اقتصاد حاکم شود وضعیت قابل اصلاح نیست. سه عنصر بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه اگر با هم هماهنگ نباشند اتفاقات تلخ سال‌های جاری تکرار می‌شود. ثبات در حوزه اقتصادی اولویت اول نظام اسلامی است.

پورابراهیمی در پایان اضافه کرد: اصلاح ساختار بودجه و اصلاح نظام مالیاتی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است و از دولت منتخب انتظار می‌رود در اولین فرصت با همراهی مجلس در این مسیر گام بردارد. رویکرد دیپلماسی اقتصادی و برقراری روابط اقتصادی با کشورهای همجوار از دیگر اولویت‌هایی است که باید دنبال شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha