• چهارشنبه / ۲ تیر ۱۴۰۰ / ۲۱:۲۴
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1400040201748
  • خبرنگار : 71214

سازمان راهداری تأیید کرد: مقصر بودن راننده در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران

سازمان راهداری تأیید کرد: مقصر بودن راننده در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران

مدیرکل آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران حوزه محیط زیست، اعلام کرد: راننده بدون صورت وضعیت و به صورت فردی اقدام به مسافرگیری در مسیر کرده و بر اساس آخرین گزارش پلیس راه به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه در بروز این حادثه مقصر بوده است.

فرهاد صالحیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران اظهار کرد: راننده «م.ش» دارای کارت هوشمند فعال و معاینه فنی معتبر از تاریخ ۱۹ اردیبهشت تا ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ بوده است اما بدون صورت وضعیت (بدون هماهنگی از طریق شرکت حمل و نقل) و خارج از برنامه شرکت حمل و نقل اقدام به مسافرگیری کرده است و احتمالا مسئول این تور، شخصا با راننده تماس گرفته است.

وی با بیان اینکه "آخرین تردد این راننده با اتوبوس مذکور، از طریق یک شرکت حمل و نقل در تاریخ دوم اردیبهشت امسال صورت گرفته بود"، افزود: هنگامی که این اتوبوس در منطقه دشت غوره واقع در ۱۸ کیلومتری شهر نقده در حال حرکت بوده است، به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، دچار سانحه می‌شود.

مدیرکل آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: گرچه اتوبوس مذکور دارای معاینه فنی معتبر بوده است، اما تخلف و قصور راننده محرز بوده چراکه نه‌تنها بدون صورت وضعیت اقدام به جابجایی مسافر کرده بلکه با وجود آشنایی از مسیر کوهستانی مذکور، سرعت غیرمجاز داشته است و همین مساله سبب شده تا نتواند وسیله نقلیه خود را کنترل کند.

وی تصریح کرد: مسلما با راننده متخلف برخورد خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۳ ۰۱:۳۲

مگه نمی گید ترمز بریده..؟! برخورد با راننده یعنی چی؟!

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۳ ۰۱:۳۴

بگو راست بگن ،چرا دروغ میگید جون مردم دیگه براتون مهم نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۳ ۰۱:۵۶

شما گفتید... ترمز بریده.... مقصر برای چی؟!

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۳ ۰۳:۲۲

خدا رحمت کنه درگذشتگان رو .‌‌ولی اینکه ایشون اگه صورت وضعیت می‌گرفت هیچ دلیل نمیشد که این حادثه رخ بده . لطفاً تخلف راننده رو علت حادثه ندارین .‌‌مورد بعدی چرا جاده غیر ایمن رو درصدی از احتمال بروز حادثه قرار ندادین؟؟منصفانه تر باید علت یابی بشه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۳ ۰۹:۰۴

راننده بدبخت چیکارکنه وقتی قیمت یه ماشین میشه ۶میلیارد.ازکجابیاریه دست کالیبربخادبخره ۲۰میلیون که ۶ماه کارمیکنه جنساشم چینی

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۳ ۰۹:۴۹

البته که مقصر است فورا جایگزینش کنید دفعه قبل (اتوبوس ارمنستان) هم ناموفق بود اینبار هم که فقط 2 نفر را کشت.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۳ ۱۰:۱۳

چرا چرند میگید؟! مقصر اصلی اون کسیه که به خاطر رانتی که داره اجازه نمیده رقیبی برای خودروسازهای داخلی (حلبی سازها) بیاد و اجازه نمیده مردم خودرو با کیفیت سوار شن. همه اش هم به خاطر منافع و رانتی که داره

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۳ ۱۲:۱۶

متاسفانه دیواری کوتاه تر از راننده گیر نمیاد