• پنجشنبه / ۳ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400040302039
  • خبرنگار : 50163

طی سه ماهه اول امسال محقق شد؛

بهره‌مندی بیش از ۲۵۰۰ نفر از آموزش‌های هلال‌احمر زنجان

بهره‌مندی بیش از ۲۵۰۰ نفر از آموزش‌های هلال‌احمر زنجان

ایسنا/زنجان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر زنجان گفت: طی سه ماهه اول امسال ۲۵۶۴ نفر در استان از آموزش‌های همگانی و کمک‌های اولیه بهره‌مند شده‌اند.

سید قاسم موسوی ظهر امروز (سوم تیرماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه آموزش همگانی یکی از مسئولیت‌های اصلی جمعیت هلال‌احمر به شمار می‌رود که برای تحقق این مهم در صدد بهره‌مندی شهروندان در شهرها، روستاها، دستگاه‌های اجرایی، مراکز نظامی و انتظامی از آموزش‌های مورد نیاز هستیم، اظهار کرد: طی سه ماهه نخست امسال ۱۵۲ دوره آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات، کمک‌های اولیه و آموزش‌های تخصصی به منظور ارتقای سطح آگاهی شهروندان در شهرها و روستاهای این استان در برابر حوادث احتمالی ارائه شده و این روند همچنان با قوت بیشتری ادامه دارد.

وی عنوان کرد: دوره‌های آموزشی با استفاده از ظرفیت فضای «شاد» برای دانش‌آموزان و فضای مجازی برای کارکنان شرکت‌های استان، اعضای بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان و اعضای خانه‌های هلال ارائه شده است.

موسوی با بیان اینکه این استان بیش از ۲۰۰ خانه هلال دارد که ۵۶۳ نفر از اعضای این خانه‌ها از آموزش‌های مورد نیاز هلال احمر بهره‌مند شده‌اند، تاکید کرد: فراگیران پس از گذراندن این دوره‌ها به آموزش کمک‌های اولیه ۲۲ ساعته و آموزش همگانی هشت ساعته هدایت می‌شوند تا از این آموزش‌های تخصصی نیز بهره‌مند شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با توضیح این مطلب که فراگیران آموزش همگانی و کمک‌های اولیه در خانه‌های هلال در گروه‌های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در سطح شهرها، محلات، روستاها و ادارات هستند، ادامه داد: هدف از ارائه این آموزش‌ها ارتقای فرهنگ خودامدادی و ترویج  فعالیت‌های آموزشی برای مخاطبان است.

موسوی با بیان اینکه برای همه این فراگیران گواهی‌نامه صادر می‌شود، یادآور شد: این آموزش‌ها در شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده، طارم، خرم‌دره، ایجرود و ماه‌نشان در حال برگزاری و با قوت بیشتری نسبت به گذشته ادامه دارد.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از آموزش‌های هلال‌احمر می‌توانند با مراجعه به خانه‌های هلال در سطح شهرها و روستاها، محلات، مساجد، ادارات و دهیاری‌ها ثبت‌نام کرده و از آموزش‌ها بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، علاقه‌مندان به فراگیری آموزش‌های هلال‌احمر می‌توانند با مراجعه به واحد آموزش شعب هلال‌احمر در شهرستان‌ها ثبت‌نام کرده و وارد دوره‌های آموزشی شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha