• پنجشنبه / ۳ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400040302084
  • خبرنگار : 50227

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس عنوان کرد

اجرای واحد شیرین‌سازی پتروشیمی بوعلی در سال‌های اوج تحریم و کرونا

اجرای واحد شیرین‌سازی پتروشیمی بوعلی در سال‌های اوج تحریم و کرونا
عکس تزئینی است.

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: واحد شیرین‌سازی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا بندر امام خمینی در سال‌های اوج تحریم و کرونا اجرا شد؛ این طرح با هدف افزایش تولید مجتمع پتروشیمی بوعلی به حدود ۱۱۰ درصد ظرفیت و تولید محصولاتی با کیفیت بیشتر انجام شده است.

جعفر ربیعی در آیین افتتاح واحد شیرین‌سازی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا بندر امام خمینی که امروز (۳ تیرماه) با حضور ویدئوکنفراس رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: خانواده بزرگ صنعت پتروشیمی و همکاران ما در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس توفیق داشتند در سال‌های سخت تحریم، جنگ اقتصادی و بیماری کرونا، عملکرد مناسبی در تولید، صادرات، ارزآوری و توسعه صنعت پتروشیمی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در حال حاضر ۱۳ شرکت تولیدی پتروشیمی در هلدینگ خلیج فارس با ظرفیت کل تولید ۲۸ میلیون تن در سال‌ و تولید واقعی ۲۱ میلیون تن محصولات پتروشیمی در سال گذشته، ۶۵ محصول پتروشیمی تولید می‌کنند.

ربیعی گفت: میزان صادرات گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در سال گذشته حدود ۳ میلیارد دلار و فروش داخلی حدود ۷۳ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: در کنار تولید، توسعه صنعت پتروشیمی مجدانه در دستور کار مجموعه هلدینگ خلیج فارس بوده است و در حال حاضر ۱۶ طرح پتروشیمی با ظرفیت کل ۲۱ میلیون تن و حجم سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد دلار در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در دست طراحی و اجرا است.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: در سال گذشته چهار طرح پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید که مهمترین این طرح‌ها، ابرپروژه بیدبلند خلیج فارس بود.

ربیعی تصریح کرد: واحد شیرین‌سازی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا بندر امام خمینی در سال‌های اوج تحریم و کرونا اجرا شد؛ این طرح با هدف افزایش تولید مجتمع پتروشیمی بوعلی به حدود ۱۱۰ درصد ظرفیت و تولید محصولاتی با کیفیت بیشتر انجام شده است.

وی ادامه داد: این طرح حدود ۳۵۰ هزار تن محصول را به مصحولاتی با کیفیت و ارزش بیشتری تبدیل می‌کند. برای احداث این واحد حدود ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

ربیعی خاطرنشان کرد: در زمان اجرای این طرح به صورت متوسط حدود ۲۵۰ نفر مشغول به کار بودند و اکنون با افتتاح آن برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۱۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.

به گزارش ایسنا، امروز چهار واحد تاسیسات تقویت فشار گاز نیز در استان‌های خوزستان‌ و فارس‌ با دستور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha