• پنجشنبه / ۳ تیر ۱۴۰۰ / ۲۰:۳۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400040302317
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان:

اصل ولایت فقیه تضمین کننده نظام در ۴ دهه گذشته بوده است

اصل ولایت فقیه تضمین کننده نظام در ۴ دهه گذشته بوده است

ایسنا/اصفهان رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی به عنوان یکی از قوانین اساسی مترقی در جهان، گفت: اصل ولایت فقیه بعد از چهار دهه به حق، تضمین کننده نظام و جلوگیری از انحرافات آن بوده است.

محمدرضا حبیبی امروز (پنجشنبه_۳تیرماه) در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان، با گرامیداشت یاد شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: باید تا جایی که امکان دارد زحمات این شهید بزرگوار را برای نسل جوان بازگو کنیم. به فرموده مقام معظم رهبری، بهترین و بالاترین هدیه امام (ره) جمهوری اسلامی است، و زحمات و تلاش‌های شاگردان امام راحل به ویژه شهید بهشتی نقش بی بدیلی در ثبات نظام دارد.

وی افزود: موضع گیری های این مرد بزرگ در کتاب‌های مختلف جمع آوری شده، اما اگر می‌خواهید آینده نگری این مرد بزرگ را بدانید به مجموعه مذاکرات مجلس خبرگان قانون اساسی در دوره اول به ویژه تصویب اصل ولایت فقیه مراجعه کنید.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی به عنوان یکی از قوانین اساسی مترقی در جهان، گفت: اصل ولایت فقیه بعد از چهار دهه به حق، تضمین کننده نظام و جلوگیری از انحرافات آن بوده است.

وی رمز موفقیت هر مجموعه را استمرار مدیریت برای یک مدت زمان منطقی دانست و افزود: به دلیل مشکلات خانوادگی مدیرکل سابق زندان‌های استان، این تغییر مدیریتی اتفاق افتاد و جانشین وی خوشبختانه مدیری با کوله باری از تجربه است.

حبیبی خاطرنشان کرد: همواره به همکارانم تاکید کرده ام رمز موفقیت در هر مجموعه، ارتباط صمیمی با همکاران و پای درد دل و صحبت های آنها نشستن است. همه تحت ولایت فقیه در یک مسیر حرکت می کنیم و باید تلاش کنیم نظام جلو برود.

وی موضوع مهم دیگر را توجه به آرامش روحی مددجویان دانست و گفت: از تجربیات گذشته و همکاران ما استفاده کنید تا آرامش درون زندان و بندها حفظ شود. توجه به موضوع اشتغال در زندان، استفاده از ظرفیت علمای استان و ظرفیت خیرین و نیکوکاران استان از موضوعات دیگری است که باید درنظر داشته باشید.

اشتغال ۶۰ درصد زندانیان اصفهان

علی اصفهانی_دادستان اصفهان نیز در این مراسم، اظهار کرد: ارتباطی که بین مجموعه قضایی و زندان از قبل وجود داشته باعث شده بتوانیم تاجایی که در توان داریم تلاش کنیم اهداف سازمان قضایی را محقق و زندان را به محلی برای اصلاح و تربیت زندانیان تبدیل کنیم.

وی افزود: در استان اصفهان این موضوع با جدیت توسط بنیاد تعاون و انجمن حمایت از زندانیان فراهم شده، به طوری که اشتغال زندانیان استان به حدود ۶۰ درصد رسیده، اما هدف رسیدن به ۸۰ درصد است.

دادستان اصفهان به نقش پر رنگ خیران در استان اشاره و خاطرنشان کرد: خیرین در رسیدگی به امور زندانیان و خانواده هایشان نیز تلاش های زیادی کرده اند و امیدواریم با کمک آنها بتوانیم اشتغال زندانیان و حمایت از خانواده هایشان را بیشتر دنبال کنیم.

اراده‌ها برای تحقق اهداف پای کار بیاید

علیرضا بابایی_مدیرکل جدید زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان، نیز اظهار کرد: همراهی مجموعه قضایی با سازمان زندان‌ها کمک زیادی می کند و تحقق اهداف و برنامه های ما با پشتوانه مجموعه قضایی و همه دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: بیش از اینکه مشکل پول و اعتبار در کشور وجود داشته باشد، مشکل از نداشتن تعامل و قهر کردن ها است که کار را دشوار می کند. دستگاه قضایی قدرت بالایی دارد و ما تلاش می کنیم نهایت استفاده را از کمک های مجموعه قضایی استان ببریم.

مدیرکل زندان‌های استان از اصفهان به عنوان استان شگفتی ها یاد کرد که می تواند در کل کشور پیشتاز و الگو باشد، گفت: اراده ها باید پای کار بیاید و به دنبال آن منابع و هم افزایی ها پای کار بیاید تا بتوانیم اهداف و برنامه ها را محقق کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد در انجام این مسئولیت شرمنده خانواده شهدا و ایثارگران نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha