• جمعه / ۴ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400040402563
  • خبرنگار : 71516

حماس: به کمیته تحقیقات تشکیلات خودگردان فلسطین درباره قتل نزار بنات اعتماد نداریم/ واکنش آمریکا

حماس: به کمیته تحقیقات تشکیلات خودگردان فلسطین درباره قتل نزار بنات اعتماد نداریم/ واکنش آمریکا

جنبش حماس اعلام کرد که این جنبش هیچ اعتمادی به کمیته تحقیقاتی که تشکیلات خودگردان فلسطین درباره ترور فعال سیاسی فلسطینی تشکیل می‌دهد، ندارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، جنبش حماس در بیانیه‌ای مخالفت خود را با تصمیم محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین برای تشکیل کمیته تحقیقات درباره ترور نزار بنات اعلام و تأکید کرد: ما هیچ اعتمادی به کمیته‌ای تشکیلات خودگردان فلسطین و دولتش آن را تشکیل دهند، نداریم. تشکیلات خودگردان جنایت ترور را مرتکب شده است.

حماس اعلام کرد: تشکیلات خودگردان و دولت متبوعش مسئولیت کامل این جنایت شنیع را برعهده دارند. ما از مردم و گروه‌های سیاسی و مردمی می‌خواهیم اقدام نهایی علیه تشکیلات خودگردان اتخاذ کنند.

همچنین مصطفی البرغوثی، دبیرکل طرح ملی فلسطین گفت: قتل نزار بنات به دست نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان عملیات ترور یک مخالف سیاسی است و تشکیلات مسئولیت آن را برعهده دارد. باید فورا بازداشت‌های سیاسی و پیگرد فعالان از طریق شبکه‌های اجتماعی متوقف شود. عملیات‌هایی مثل ترور بنات به وحدت داخلی فلسطین آسیب می‌زند.

وی گفت: کمیته‌ای که تشکیلات خودگردان فلسطین تشکیل داده مستقل و قابل قبول نیست. ما خواهان مجازات قاتلان بنات و کسانی هستیم که این دستور را داده‌اند.

شامگاه پنجشنبه خانواده بنات جسد او را تحویل گرفتند و پزشکی قانونی اعلام کرد که دلیل مرگ غیرطبیعی است و کبودی‌هایی روی بدن وی به دلیل ضرب و شتم در تمام اعضای بدنش دیده می‌شد.

عمار بنات، پسرعموی نزار گفت که نیروهای امنیتی بعد از ضرب و شتمش او را روی زمین کشیدند و همین مسئله باعث قتل وی شد.

در این راستا وزارت خارجه آمریکا به خانواده نزار بنات تسلیت گفت و از قتل این فعال فلسطینی ابراز نگرانی کرد.

این وزارتخانه از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تحقیقات فراگیر و شفافی را انجام دهد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: ما به شدت نگران محدودیت‌هایی هستیم که تشکیلات خودگردان فلسطین علیه آزادی بیان فعالان و نهادهای مدنی اعمال می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha