• شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400040502997

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس:

سال گذشته در فارس ۱۵۷ اظهارنامه اشخاص حقیقی دریافت شده است

سال گذشته در فارس ۱۵۷ اظهارنامه اشخاص حقیقی دریافت شده است

ایسنا/فارس مدیرکل امور مالیاتی استان فارس اعلام کرد که سال گذشته در فارس ۱۵۷ هزار اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی دریافت شده است.

ناصر هاشمی شنبه ۵ تیر در دیدار با هیئت رئیسه اتاق اصناف مرکز استان فارس، ضمن گرامیداشت روز اصناف، گفت: سال گذشته از ۱۵۷ هزار اظهارنامه اشخاص حقیقی دریافت شده، بیش از ۹۷ هزار اظهارنامه مشمول تبصره ماده ۱۰۰ شده است.

وی با بیان اینکه اصناف یکی از بزرگترین نهادهای مدنی در کشور محسوب می‌شود، از همکاری اصناف با اداره کل امور مالیاتی برای تسلیم اظهارنامه‌های اشخاص حقیقی در خرداد ماه و موارد دیگر قدردانی کرد و گفت: سازمان امور مالیاتی در شرایط شیوع کرونا، همکاری مطلوبی با فعالان صنفی داشته و امسال هم مهلت تحویل اظهارنامه را تا ۱۵ تیرماه تمدید کرده است.

هاشمی با بیان اینکه دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ کشوری صادر شده است، گفت: شرایط بهره مندی از این تبصره برای صاحبان مشاغل گروه‌های دوم و سوم که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آنها در سال ۹۹ از مبلغ ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بیشتر نباشد، مالیات عملکرد سال ۹۹ آنها با افزایش درصدی به مالیات مقطوع عملکرد سال ۹۸، حسب مورد، قطعی خواهد شد.

وی افزود: مودیان مشمول این طرح برای بهره مندی از تسهیلات قانونی باید تا ۱۵ تیرماه امسال نسبت به تکمیل فرم ماده ۱۰۰ از طریق درگاه ملی مالیات به نشانی www.intamedia.ir اقدام کنند.

هاشمی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی تمهیدات دیگری نیز برای مودیان مشمول دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ است، گفت: از جمله این تمهدیات اینست که مودیان این دستورالعمل چنانچه امکان پرداخت مالیات مقطوع خود را به صورت یکجا نداشته باشند، مالیات آنها حداکثر تا ۵ ماه بصورت مساوی تقسیط خواهد شد.

مدیر کل امور مالیاتی استان فارس گفت: یکی دیگر از تمهیدات پیش بینی شده اینست که مودیان این دستورالعمل که مالیات قطعی عملکرد سال ۱۳۹۸ آنها تا ۳۰ میلیون ریال باشد مالیات عملکرد سال ۹۹ آنها بدون افزایش خواهد بود.

هاشمی از همه مشمولان تسلیم اظهارنامه مالیاتی درخواست کرد که تکمیل و ارسال این اظهارنامه را به روزهای آخر مهلت قانونی، موکول نکنند.

رئیس اتاق اصناف مرکز فارس نیز ضمن اشاره به همراهی و همکاری کسبه و بازاریان در دوران کرونا با مراجع ذیربط، تمهیدات اندیشیده شده از سوی سازمان امور مالیاتی برای حمایت از فعالان اقتصادی و نیز تعامل و درک متقابل آن اتاق و اداره کل امور مالیاتی فارس را مثبت و سازنده ارزیابی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha