• شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400040503026
  • منبع : نمایندگی همدان

مبل و منبت تویسرکان نیازمند گسترش بازارهای فروش است

مبل و منبت تویسرکان نیازمند گسترش بازارهای فروش است

ایسنا/همدان مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان گفت: صنایع مبل و منبت تویسرکان به عنوان یکی از قطب های مطرح کشور، نیازمند گسترش بازارهای فروش است.

اسحاق ترکاشوند شنبه در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان تویسرکان با برخوردری از بیش از چهار هزار و ۵۰۰ کارگاه تولید صنایع دستی و بیش از هفت هزار و ۶۰۰ شاغل در این بخش یکی از مهمترین قطب‌های تولید کننده مبل و منبت در کشور به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه تویسرکان تا کنون به دلیل قدمت و جذابیت و ظرافت کاری در تولید صنایع مبل و منبت توانسته عنوان های شهر ملی منبت گلریز و نشان جغرافیایی مبل و منبت را به خود اختصاص دهد، ادامه داد: همچنین روستای "اشترمل" تویسرکان با برخورداری از بیش از ۵۰۰ کارگاه تولید صنایع مبل و منبت و تولید انحصاری منبت گلریز، عنوان دهکده ملی منبت را نیز کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه کمبود بازارها و نمایشگاه‌های فروش دائمی یکی از مهمترین مشکلات موجود بر سر راه رونق مضاعف پویایی اقتصادی و مالی در بخش تولید صنایع مبل و منبت تویسرکان است، افزود: دولت از ایجاد فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های فروش صنایع مبل و منبت در شهرستان تویسرکان با اعطای تسهیلات ارزان قیمت حمایت می‌کند.

ترکاشوند تصریح کرد: همچنین تقویت و گسترش زنجیره کامل تولید مبل و منبت از کلاف و چوب خام تا مرحله رنگ‌آمیزی و رویه‌کوبی در داخل شهرستان تویسرکان دنبال می‌شود تا سودهای کلان این بخش تنها به جیب دلالان نرود.

وی گفت: اکنون برخی واحدهای تولیدی مبل و منبت در تویسرکان با وجود نیروی کاری زبردست و ظرفیت‌های بالای هنری و صنعتی از مشکل کمبود سرمایه در گردش رنج می‌برند.

ترکاشوند متذکر شد: سعی شده تا تولیدات صنایع مبل و منبت تویسرکان برای عرضه بیشتر و بهتر در بازارهای داخلی و حتی خارجی به سمت و سوی برندسازی و دریافت نشان ویژه تجاری حرکت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha