• شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1400040503083
  • خبرنگار : 71552

رضوانی: کسب ورودی المپیک برای شنا اتفاق بزرگی است/ تلاش‌مان حضور ۲ نماینده در المپیک است

رضوانی: کسب ورودی المپیک برای شنا اتفاق بزرگی است/ تلاش‌مان حضور ۲ نماینده در المپیک است

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: کسب ورودی B المپیک توسط افقری، شناگر جوان ایران اتفاق بزرگی برای ورزش ایران و قابل تقدیر است.

محسن رضوانی در گفت‌وگو با ایسنا، بعد از ثبت رکورد ورودی المپیک توسط افقری اظهار کرد: به جامعه ورزش تبریک می‌گویم. گامر دیلانچیان از مربیان و شناگران پیشین خوب ما است که این‌ تیم را در مسابقات انتخابی المپیک بلغارستان هدایت می‌کند. افقری به همراه دو شناگر خوب دیگر به این مسابقات اعزام شدند و افقری توانست در ۱۰۰ متر پروانه ورودی المپیک را ثبت کند. ثبت رکورد ۵۳.۴۶ کار بزرگی است و این رکورد کلاس شنای ایران را بالا برد. 

وی در ادامه گفت: این شناگران در سال قبل به دلیل شیوع کرونا نتوانستند ورودی را کسب کنند اما با این حال تمرینات‌شان را ادامه دادند. افقری و متین جزو شناگران نخبه ایران هستند. افقری دو سال قبل به همراه گامر دیلانچیان مربی‌اش به مسابقات جوانان جهان مجارستان اعزام شد و در ۵۰ متر پروانه بیستم جهان شد. 

رضوانی گفت: افقری همیشه مورد توجه فدراسیون بوده و اکنون هم کمک کردیم تا به عنوان تیم دوم به مسابقات انتخابی المپیک بلغارستان اعزام شوند. افقری ورودی B المپیک را بعد از ۱۴ سال کسب کرد که این خودش اتفاق بزرگی برای ورزش ایران و قابل تقدیر است. از خیلی از کشورها هم‌چون قطر و عمان این موفقیت را به ما تبریک گفتند. 

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: فدراسیون شنای ایران در تلاش است که دو سهمیه در المپیک ۲۰۲۰ داشته باشد. مهلت اعلام برای سهمیه یونیور سالیتی ۲۰ ژوئن بود که انجام دادیم و اسامی شناگران که رکوردشان نزدیک به رکورد ورودی بود را ارسال کردیم. اکنون افقری ورودی B را کسب کرد و باید تلاش کنم که در ۲۰۰ متر پروانه هم در المپیک نماینده داشته باشیم. 

او گفت: اکنون باید در پی این اتفاق خوب دنبال جذب مربی خارجی باشیم تا اتفاقات بزرگی در شنای ایران رخ دهد. باید برای بازی‌های آسیایی برای کسب مدال بجنگیم. امیدوارم روزی این اتفاق خوب در شنای ایران رقم بخورد.

رضوانی در پایان گفت: از اداره کل تربیت بدنی اصفهان، هیات شنای اصفهان و علی‌نژاد معاون وزیر و همه کسانی که در این موفقیت کمک کردند تشکر کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha