• شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400040503131

تولیت آستان قدس رضوی خبر داد

ایجاد غرفه «علم و دانش» در حرم مطهر رضوی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان

ایجاد غرفه «علم و دانش» در حرم مطهر رضوی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان

ایسنا/خراسان رضوی تولیت آستان قدس رضوی گفت: در صحن آزادی یا صحن انقلاب حرم مطهر رضوی غرفه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان با عنوان غرفه علم و دانش به شرکت‌ها اختصاص می‌دهیم تا جلسات خود را در این غرفه برگزار کرده و در آنجا حضور داشته باشند.

احمد مروی صبح امروز ۵ تیرماه، در آیین رونمایی از دستاوردهای فناورانه و دانش‌بنیان بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی که در نهالستان آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: از منظر اسلام توجه به علم و دانش دارای اهمیت بالایی است. یکی از شرایط آزادی زندانیان در صدر اسلام این بود که دانش و فن خود را به دیگران بیاموزند و این حرکت باعث شد تا بزرگترین تمدن بشری توسط اسلام به‌وجود آید. از نگاه اسلام برای کسب دانش حد و مرزی وجود ندارد.

اعتماد به نفس مسلمانان به برکت انقلاب اسلامی به‌وجود آمد

وی افزود: طبق آیات قرآن بایستی مسلمانان در حوزه‌های مختلف به پیشرفت و دانش برسند تا کفار نتوانند بر آن‌ها مسلط شوند. روحیه اعتماد به نفس مسلمانان به برکت انقلاب اسلامی به‌وجود آمد. «نتوانستن» در قبل انقلاب باور و فرهنگ ملت شده بود. برای به استعمار کشاندن یک کشور همین نکته کافی است تا باور مردم به ناتوان بودن خود باشد. انقلاب باعث شد ایران از این مسیر برگردد. امام راحل همواره در سخنرانی‌های مختلف تلاش کرد تا خود باختگی روحیه جوانان را تغییر دهد و به جامعه القا کند که ماهم می‌توانیم.

از ناتوانی در تولید فشنگ، تا توانایی صادرات موشک

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: ما یک کشور اسلامی هستیم و بایستی مستقل باشیم زیرا خداوند وابستگی ما به کفار را نمی‌پذیرد. روزی حتی توانایی تولید یک فشنگ را نداشتیم اما امروز می‌توانیم حتی صادرکننده موشک باشیم. این موضوع نشان دهنده افزایش اعتماد به نفس ملی است. انقلاب این اعتماد به نفس را به دانشمندان و جوانان ما داد. قوه محرکه اصلی برای پیشرفت اعتماد به نفس است که به انسان این جسارت را می‌دهد تا هیچ کاری را غیر ممکن نداند. نگاه ما نباید به نعمت‌های زیرزمینی باشد زیرا روزی تمام خواهند شد. همه کشورهایی که به تمدن و تکنولوژی خوبی رسیدند نفت نداشتند. نیجریه یکی از ثروتمندترین و همچنان یکی از بدبخت‌ترین کشورها است. کشورهایی که پیشرفت کردند از منابع زیرزمینی برخوردار نبودند، بلکه  از عقل و استعداد خود استفاده کردند. خداوند بزرگترین سرمایه یعنی عقل و استعداد را به همه انسان‌ها داده است.

به شرکت‌های دانش‌بنیان توصیه می‌کنم دانش خود را بروز نگه‌دارند

مروی خاطرنشان کرد: ما باید به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کنیم تا آن‌ها را تقویت کنیم. ممکن است گاهی برای کاری زمان و وقت بگذاریم و نتیجه‌ای نگیریم اما هیچ وقت نباید ناامید شد. شکست و پیروزی باهم است. باید آنقدر شکست بخوریم و تلاش کنیم تا راه درست را پیدا کنیم. به شرکت‌های دانش‌بنیان توصیه می‌کنم تا دانش خود را بروز نگه‌دارند. باید تجربیات شرکت‌های موفق دنیا را کسب کرد. در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنیم بایستی اطلاعات و دانش روز آن حوزه را داشته باشیم. بایستی دانش‌های موجود در جهان را بومی کرده و آن‌ها را با فرهنگ خود هماهنگ کنیم.

وی تشریح کرد: در صحن آزادی یا صحن انقلاب حرم مطهر رضوی غرفه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان با عنوان غرفه علم و دانش به شرکت‌ها اختصاص می‌دهیم تا جلسات خود را در این غرفه برگزار کرده و در آنجا حضور داشته باشند. ملاصدرا زمانی که به مشکلات علمی بر می‌خورد، کنار حرم حضرت معصومه سلام الله علیها می‌آمد و جواب مشکلات خود را پیدا می‌کرد. جوانان بایستی از حضرت رضا (ع) برای حل مشکلات خود کمک بگیرند. با وجود تمام مشکلات جوانان بایستی در کشور بمانند و مقاومت کنند، شما به‌حق هستید و پیروز خواهید شد.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: از نظر علمی ثابت شده است که هوش ایرانیان بسیار بالا است. بایستی ببینیم و توجه کنیم تا فردی را که میخواهیم برای دستگاهی انتخاب کنیم، مفید هست؟ هرکس که قصد دارد در جایگاهی قرار بگیرد باید دلسوز کشور، انسانی سالم، متخصص در کار خود، دست پاک و متعهد به شغل خود باشد. ما تصدی‌گری نمی‌کنیم بلکه اعتبار و سرمایه خود را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌دهیم تا تکثیر شوند. کار راحت نیست و موانع بسیاری وجود دارد، اما جوانان هرگز ناامید نشوند و با مشکلات دست و پنجه نرم کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha