• شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 1400040503240
  • خبرنگار : 71573

مراسمی برای بزرگداشت علی بلوکباشی

مراسمی برای بزرگداشت علی بلوکباشی

مراسم بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی علی بلوکباشی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مراسم بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی این مردم‌شناس، مولف و مترجم به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی روز چهارشنبه (۹ تیرماه) از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در فضای مجازی برگزار می‌شود.


در این برنامه حسن بلخاری، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، ناصر تکمیل همایون جامعه‌شناس و عضو هیأت علمی پژوهشکده تاریخ پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، جلال‌الدین رفیع‌فر عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، ناصر فکوهی انسان‌شناس و استاد گروه انسان‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، حمیدرضا دالوند عضو هیأت علمی پژوهشکده زبان‌شناسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و  علیرضا حسن‌زاده رئیس پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری سخنرانی می‌کنند.

در معرفی علی بلوکباشی آمده است: علی بلوکباشی پس از دریافت دانشنامه کارشناسی ارشد در رشته «زبان‌شناسی همگانی و زبان‌های باستانی» دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران در ١٣۴٩ به انگلستان سفر کرد و در دانشگاه آکسفورد به تحصیل مردم‌شناسی پرداخت.  
پژوهش در زمینه «مردم‌نگاری و فرهنگ عامه» ایران و مطالعات تخصصی درباره ساخت‌های اجتماعی، اقتصادی، هنری و فرهنگی و نظام‌های ایمانی و عقیدتی در جامعه‌های شهری و ایلی ـ عشایری از عمده‌ترین فعالیت‌های این استاد در چند دهه گذشته بوده است 
او هم‌اکنون عضو شورای عالی علمی دائرۀالمعارف بزرگ اسلامی ، مدیر بخش مردم‌شناسی دفتر پژوهش‌های فرهنگی و عضو شورای اجرایی فرهنگنامه کودکان و نوجوانان است و با برخی از مؤسسات و مراکز علمی ـ پژوهشی کشور همکاری دارد.

این برنامه به صورت زنده از صفحه اینستاگرام انجمن به نشانی:

https://www.instagram.com/anjomanasarmafakher۲ 

و  همزمان در صفحات انجمن به نشانی‌های زیر پخش می‌شود:

https://t.me/anjomanasarmafakher

https://www.aparat.com/mafakherefarhangi

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha