• شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400040503259
  • خبرنگار : 71610

حملات پهپادی به نزدیکی کنسولگری جدید آمریکا در اربیل

حملات پهپادی به نزدیکی کنسولگری جدید آمریکا در اربیل

دستگاه مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق بیانیه‌ای درباره حمله پهپادی امروز در استان اربیل صادر کرد. رسانه‌های خبری کرد زبان از حملات پهپادی به منطقه‌ای در سه کیلومتری کنسولگری جدید آمریکا در اربیل خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، دستگاه مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق بیانیه‌ای درباره حمله پهپادی امروز در استان اربیل صادر کرد.

در بیانیه دستگاه مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان عراق آمده است: سه پهپاد در منزلی واقع در روستای براغ اربیل و پهپاد چهارم نیز در کوه تارین در منطقه خالی از سکنه سقوط کردند.

دستگاه مبارزه با تروریسم اقلیم کردستان در ادامه تصریح کرده است: سه پهپاد در ساعت ۰۰:۵۱ در باغ منزلی در روستای براغ در نزدیکی مجتمع ملاعمر در استان اربیل سقوط کرده است.

این دستگاه امنیتی اقلیم کردستان در پایان با بیان اینکه این حادثه هیچ تلفاتی به دنبال نداشته است، تاکید کرد: تحقیقات در این باره ادامه دارد.

پیشتر رسانه‌های خبری کرد زبان اعلام کرده بودند که روستایی واقع در سه کیلومتری مقر کنسولگری جدید آمریکا در اربیل هدف حملات پهپادی قرار گرفت.

در همین حال، شبکه "رووداو" ضمن تایید این حملات گزارش داد که حمله مذکور ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد امروز و با استفاده از سه پهپاد حامل مواد منفجره از نوع "تی ان تی" انجام شد و در آن روستای "براغ" واقع در سه کیلومتری مقر کنسولگری جدید آمریکا در اربیل هدف قرار گرفت.

این شبکه همچنین اعلام کرد که دو بمب در نتیجه این حملات منفجر شده که یکی از آنها به باغی در روستای براغ اصابت کرد و نیروهای امنیتی در محل حمله حاضر شدند.

یک مقام عراقی برجسته امروز گفت، سه پهپاد در روستای شمالی شهر اربیل در چند کیلومتری کنسولگری آمریکا در اقلیم کردستان عراق سقوط کردند.

امید خوشناو، استاندار اربیل گفت، صبح امروز یک پهپاد بمب‌گذاری شده در روستای براغ در شمال اربیل و دو پهپاد دیگر در روستای کومسپان سقوط کردند.

رووداو به نقل از یک مقام بلند پایه در استان اربیل با تایید این اظهارات اعلام کرد که دو حمله مشابه دیگر به نزدیکی منطقه "کومپسان" انجام شده است و قرار است که نیروهای امنیتی امروز بیانیه‌ای را درباره این حملات صادر کنند.

ایالات متحده آمریکا حملات پهپادی به نزدیکی کنسولگری این کشور در اربیل عراق را محکوم کرد.

کنسولگری آمریکا در اربیل در بیانیه‌ای کوتاه ضمن محکوم کردن این حمله پهپادی، تاکید کرد: این حمله نقض آشکار حاکمیت عراق به شمار می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha