• شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400040503291
  • خبرنگار : 71592

الکاظمی با حضور در رژه حشد شعبی: تحت لوای عراق تلاش می‌کنم

الکاظمی با حضور در رژه حشد شعبی: تحت لوای عراق تلاش می‌کنم

نخست وزیر عراق امروز شنبه در جریان حضور در رژه نیروهای حشد شعبی تاکید کرد، تحت لوای عراق تلاش می‌کند و حفاظت از سرزمین و ملت عراق یک وظیفه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در توییتی نوشت: در رژه ارتش قهرمان خود در ششم ژانویه و نیز پلیس دلاور حضور داشتیم و امروز در رژه فرزندان خود در حشد شعبی حاضر شدیم.

وی افزود: تاکید می‌کنیم که کار ما تحت لوای عراق است و حفاظت از سرزمین و مردم آن وظیفه ماست.

الکاظمی خطاب به حشد شعبی گفت: شما و نیروهای امنیتی تروریسم را به عقب راندند و پیش روی خود تلاش زیادی را باید انجام دهند.

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد: اعضای حشد شعبی همان فرزندان کشور هستند و با کمک آنها عراق نقش تاریخی خود را بازمی‌یابد.

همچنین حشد شعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، در مراسم رژه فالح الفیاض، رئیس این سازمان، عبدالعزیز المحمداوی، سرپرست ستاد حشد شعبی، جمعه عناد، وزیر دفاع، عبدالامیر یارالله رئیس ستاد ارتش عراق، عثمان الغانمی، وزیر کشور، قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی، هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر و دیگر رهبران امنیتی حضور داشتند.

حشد شعبی امروز شنبه در هفتمین سالروز تاسیس خود با حضور الکاظمی یک رژه نظامی در اردوگاه ابومنتظر المحمداوی در استان دیالی در میان اقدامات امنیتی شدید ترتیب داد.

در این مراسم رئیس حشد شعبی گفت، رژه نظامی این سازمان در حضور نخست وزیر عراق حمایتی از قدرت کشور محسوب می‌شود و بیانگر انضباط حشد شعبی است.

وی افزود، حشد شعبی قدرتی رسمی است که به صورت قانونی تاسیس شده است و در میان عراقی‌ها جایگاه بالایی دارد. حشد شعبی باید از این جایگاه خود که با خون و جهاد حاصل شده، حفاظت کند.

این رژه در اردوگاه اشرف با حضور بیش از ۲۰ هزار نیروی مبارز حشد شعبی برگزار شد. نیروهای حشد شعبی نیروها و تجهیزات جدیدی را به نمایش گذاشتند به خصوص پهپادهایی که نیروهای ارتش عراق در مراسم‌ روز ارتش در ابتدای ژانویه آنها را به نمایش درنیاوردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۵ ۲۳:۱۹

خوب به ما چه اونا عرب واز کشور بیگانه و دشمن همیشگی ایران معادل ۸ سال جنگ رو بر ما تحمیل کردن و هرگز از یادمان نخواهند رفت و هیچ وقت دوست ایرانی نخواهند بود

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۰:۴۹

عراق متعلق به ایران بوده و خواهدبود. (بگداد عراق رو جستجو کن)

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۷ ۱۲:۳۳

الکاظمی خائن تو رو هم میفرستیم پیش غنی،آخر عاقبت افغانستان در انتظار توست،وقتی که همسایگان ما راحت بخوابند ما یه جوری میشویم. وما نمیگذاریم........