• شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1400040503333
  • خبرنگار : 71573

«زخم‌ کاری»؛ توقیف و حذف

«زخم‌ کاری»؛ توقیف و حذف

محمود حسینی‌زاد گفت پس از توقیف رمان «بیست زخم‌ کاری» حالا اسم آن هم از تیتراژ سریال «زخم‌ کاری» حذف شده است.

این نویسنده و مترجم درباره توقیف این رمان که سریال خانگی «زخم ‌کاری» محمدحسین مهدویان با اقتباس از آن ساخته شده است به ایسنا گفت: این رمان از آذر و دی‌ماه سال گذشته (۱۳۹۹)  با شروع تهیه سریال لغو مجوز شد. الان هم برای پخش این سریال ظاهرا گفته شده اسم کتاب از روی آن برداشته شود و از بخش چهارم دیگر اسم کتاب در تیتراژ سریال نیست.

رمان «بیست زخم کاری» نوشته محمود حسینی‌زاد در سال ۱۳۹۵ و پس از انتظاری ده‌ساله برای کسب مجوز نشر در نشر چشمه منتشر شد.

حسینی‌زاد درباره این رمان در زمان انتشارش گفته بود: تم کلی رمان برگرفته از «مکبث» شکسپیر است. این‌جا در جنگ بر سر منافع اقتصادی با پس‌زمینه‌ فساد اقتصادی، زیردستی بالادست را می‌کشد، چون فکر می‌کند حقش پایمال شده، زن او را وسوسه می‌کند، بعد انتقام و انتقام‌گیری به کمک قدرت‌های پشت پرده.

در بخشی از نوشته پشت جلد کتاب هم آمده است: رمان داستان مردی است که می‌خواهد سلطه‌گر باشد. در ابتدا پیرمردی ثروتمند و دارا جان می‌دهد، پزشکی قانونی مرگ را عادی اعلام می‌کند اما این تازه آغاز ماجراست... حسینی‌زاد مبنای روایت خود را بر اموری ممنوعه گذاشته که به‏‌تدریج روحِ قهرمان‌های او را فاسد می‌کند. ولع، حرص، کشتن، کذب و البته میل به بزرگ ‌بودن در جای‌‏جای این رمان خواندنی و جذاب نیروی مُحرکه‏‌ قهرمان‌های اصلی اوست. اما در تاریکی و سایه‌‏ دیگران، آن زخم‌خوردگانِ ساکت بی‏کار ننشسته‌اند و منتظر فرصت هستند. نویسنده رمانِ خود را با ریتمی سریع و در دلِ تهران روایت می‌کند و البته مکان‌هایی دیگر. اما محور تهران است و شاید ویلایی در شمال که نفرین اصلی آن‌جا رقم می‌خورد.

سریال «زخم کاری» اولین سریال محمدحسین مهدویان در شبکه نمایش خانگی، برگرفته از رمان محمود حسینی‌زاد با نقش‌آفرینی جواد عزتی، هانیه توسلی، رعنا آزادی‌ور و سعید چنگیزیان است که پخش آن از خردادماه ۱۴۰۰ آغاز شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۵ ۱۹:۰۴

این فیلم ثروت را با ناراحتی و بدبختی گره می زند که قبلا هم دیدیم این نوع فیلم ها را، نه میشه گفت سیاه نماییه و نه میشه گفت واقعی، در پایان بهتر میشه قضاوت کرد. یه مقدار ناراحت کننده هست داستان و بازی زیبای بازیگران ، فیلم را جذاب کرده

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۵ ۲۱:۴۹

فیلمی بسیار جذاب و دیدنی با بازی فوقالعاده اغلب بازیگران

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۵ ۲۲:۰۳

از قدیم میگن حرف رو بنداز زمین صاحبش بر میداردش.این کتاب و فیلم هم موضوعش عاقبت چنگ به میز و پست و مقام به هر قیمت رو نشون میده حتی به قیمت خون دیگران.در کشور ما هم صاحبان نامشروع قدرت و ثروت که از خون دیگران برای خود پله صعود درست کردند دوست ندارند این مسائل ذهن خواننده رو مشغول کنه برای اونها سریالی مثل بوتیمار خوشایند هست.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۰۷:۵۹

یعنی سریالش اشکال نداره ساخت بشه ولی کتابش ممنوعه!خیلی باعث تاسفه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۶ ۱۸:۴۳

سریالش مشکل نداره چون آقای مهدویان خودی است و هر جا خواسته متن را تغییر داده!

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۵:۲۲

زورشون به نویسنده و ناشر می رسه. تمام راسته انقلاب پر شده از افست کتاب.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۷ ۱۰:۲۲

همه عالی بازی کردن بحصوص آقای جواد عزتی

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۲۹ ۱۱:۵۷

من قبلا از بازی آقای جواد عزتی خوشم نمیومد اما تو این سریال واقعا درخشیده و نظرم نسبت به ایشون کاملا تغییر کرده.بسیار قوی بازی کردن.امیدوارم از توقیف در بیاد.من که لحظه شماری می کنم.

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۵ ۰۲:۳۱

من بعد از دیدن هر سری از سریال زخم کاری، برای مدتی در جای خودم مینشستم و فکر میکردم، میخ کوب میشدم، این سریال شاید دیگر کارگردانها را وادار کند تا سبک کارشان را ارتقائ دهند. در فیلمهای دیگر پرگویی ومخ زدن تماشاچی مهور اصلی فیلم بود ولی در این سریال برعکس است و همین ، فیلم را هیجان انگیزتر میکند.فیلمهای اقای عزتی درجه ۱ است