• شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۸:۳۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400040503426
  • منبع : نمایندگی کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

رشد ۱۱ درصدی جوجه‌ریزی در کردستان

رشد ۱۱ درصدی جوجه‌ریزی در کردستان

ایسنا/کردستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه جوجه‌ریزی از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۱ درصد رشد داشته است اعلام‌ کرد که تامین نیاز مرغ استان در اولویت کاری جهاد کشاورزی است و به جز تنها دو روز مشکلی در تامین مرغ وجود نداشته است.

فرید سپری ظهر امروز شنبه ۵ تیرماه در جلسه ستاد ساماندهی مرغ کردستان که در محل استانداری کردستان برگزار شد اظهار کرد که در فروردین ماه سالجاری ۴ میلیون ۱۱۹ هزار قطعه جوجه‌ریزی در سطح استان صورت گرفته است که رشد ۱۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی افزود که در اردیبهشت ماه ۳ میلیون و ۸۶۳ هزار قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد که در خرداد ماه ۳ میلیون ۲۲۷ هزار قطعه جوجه‌ریزی در کردستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد که در ۵ روز ابتدایی تیر ماه بیش از ۳۲۹ هزار قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد کاهش جوجه‌ریزی تاکنون به ثبت رسیده است.

سپری با بیان اینکه کشتار بیشتری در کردستان صورت گرفته که عدد نزدیک به ۲ برابری را نشان می‌دهد، ادامه داد که از ابتدای سال تاکنون ۱۱ درصد افزایش جوجه‌ریزی در کردستان رخ داده است.

وی با اشاره به توزیع نهاده‌ها خاطرنشان کرد که طی سه ماه ابتدایی سالجاری جو، ذرت و کنجاله سویا از مبدا بنادر تامین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: آمار صادرات مرغ به استان‌های دیگر کشور در سه ماهه ابتدایی سالجاری ۲ میلیون ۵۰۶ هزار قطعه مرغ زنده و در خصوص لاشه مرغ نیز ۳۷۱ هزار کیلوگرم به خارج از استان صادر شده است.

وی با اشاره به محدود کردن صادرات مرغ به دلیل مسائل پیش آمده در ۱۰ روز اخیر اظهار کرد که تامین نیاز مرغ استان در اولویت کاری جهاد کشاورزی است و به جز تنها دو روز مشکلی در تامین مرغ وجود نداشته است.

سپری افزود که نیاز روزانه مرغ لاشه در کردستان ۱۱۰ تا ۱۲۰ تن است و طی چند روز اخیر بیش از نیاز استان کشتار صورت گرفته است.

وی تصریح کرد که یکی از مشکلات در کردستان و کشور تامین ارز و حمل نهاده‌ها از بندر به استان است که اکنون ۴ و نیم میلیون تن نهاده در بنادر موجود است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد که به دلیل عدم رغبت کامیون‌داران حمل نهاده به کردستان با مشکل مواجه شده و برای حل آن مکاتباتی با مراجع دولتی و نظامی صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha