• شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۹:۳۴
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1400040503441
  • خبرنگار : 71460

نام‌های بزرگ روی نیمکت مربیگری در یورو؛ از نیستلروی تا آنری

نام‌های بزرگ روی نیمکت مربیگری در یورو؛ از نیستلروی تا آنری

در یورو ۲۰۲۰ چهره های نام آشنایی روی نیمکت مربیگری تیم ها در نقش کمک مربی حضور دارند که نباید نقش آنها را نادیده گرفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از تایمز، مرحله حذفی یورو ۲۰۲۰ از روز شنبه آغاز می شود. هر چند همه نگاه ها به مربیان برای تغییر شرایط است ولی در پشت صحنه نیمکت های مربیگری اما افراد مشهوری را می بینیم که  نباید نقش آنها را نادیده گرفت.

کرواسی
اینکه چگونه نایب قهرمان جهان ۲۰۱۸ بلیط خود را برای مرحله یک هشتم نهایی قطعی کرد خیلی مهم نیست. یک گل جادویی توسط لوکا مودریچ باید در بازی گروهی آخر مقابل اسکاتلند به ثمر می رسید تا به مرحله حذفی راه یابد. او می توانست این را از مهاجم ستاره سابق یعنی ایویکا اولیچ یاد بگیرد.  مهاجم سابق   بایرن مونیخ ۱۰۴ بازی برای تیم کرواسی انجام داد و ۲۰ گل به ثمر رساند. در ماه مارس او سرمربی زسکا مسکو بود. با این حال قبل از مسابقات یورو، باشگاه و مربی از هم جدا شدند، اولیچ با ماشین به مسابقات یورو رفت و دستیار مربی در کادر مربیگری کرواسی شد.  

این بازیکن ۴۱ ساله تنها دستیار شناخته شده مربی تیم زلاتکو دالیچ نیست. نام ودران کورلوکا همچنین باعث می شود مردم به نیمکت کرواسی توجه کنند. مانند اولیچ او نیز مسئولیت بزرگی دارد. تا همین اواخر او هنوز تحت قرارداد لوکوموتیو مسکو در روسیه بود و فصل گذشته ۳۲ بازی انجام داد.  

  بلژیک
تیری هانری در واقع از نقش یک مرد در ردیف دوم پیشی گرفته بود. اما در موناکو پس از دوازده بازی به عنوان سرمربی اخراج شد و در باشگاه  مونترال پس از یک سال در ماه فوریه آنجا را ترک کرد زیرا به دلیل همه گیری نمی توانست فرزندان خود را در آنجا ببیند. از آنجا که هیچ پیشنهاد بزرگی وجود نداشت، قهرمان فرانسه و اروپا مانند سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸، دوباره دستیار روبرتو مارتینز شد. ژان دروازه بان سابق بایرن می گوید "افتخار بزرگی است" که چنین ستاره برجسته ای برای بلژیک کار می کند. او تأثیر روانی بالایی روی بازیکنان خواهد داشت و می تواند یک یا دو نکته خوب به مربی ارائه دهد. 

هلند
بسیاری از مردم هلند با همان احترام در مورد مهاجم ستاره سابق رود ون نیستلروی صحبت می کنند، که نه تنها برای هامبورگ بلکه برای منچستر یونایتد و رئال مادرید گلزنی می‌کرد. ممفیس دیپای می گوید:  رود افسانه ای است:  او خیلی به ما کمک می کند. خیلی خوب است که او اینجااست. " از نظر مربی فرانک دی بوئر  نیستلروی به عنوان دستیار در کادر مربیگری از ارزش بالایی برخوردار است و  در همه کارها نقش دارد . ۵۱۱ بازی و ۳۲۷ گل در لیگ برتر ، بوندس لیگا و تیم های دیگر گویای این مسئله است.  

دانمارک
چهره ای به خصوص در بوندسلیگا شناخته شده با دانمارکی ها به این مسابقات سفر کرد: ابه ساند. او نیز پیش از این به عنوان شخصی که مسئولیت اصلی دارد کار کرد. اکنون ابه ساند در کادرمربیگری دانمارک است و توانسته با این تیم به دور حذفی راه یابد.

ایتالیا

تیم ملی ایتالیا در یورو شروع خوبی داشت. حتی در سه پیروزی مرحله مقدماتی مقابل ترکیه ، سوئیس (هر دو با نتیجه ۳ بر ۰) و ولز (۱-۰) حتی یک گل هم دریافت نکرد. ایتالیا برای ۳۰ بازی شکست نخورده است. بمردی در پس زمینه تیم ملی ایتالیا است که برای همه شناخته شده است. دانیله دروسی اسطوره باشگاه در آ اس رم جایی که در طول ۱۵ سال در مجموع ۶۱۶ بازی انجام داد. او کار خود را با بوکا جونیورز به پایان رساند و فعالیت بازی خود را در ژانویه ۲۰۲۰ به پایان رساند.  این مرد ۳۷ ساله از مارس ۲۰۲۱ یکی از دستیاران مانچینی به عنوان مربی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha