• یکشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400040603733
  • منبع : نمایندگی همدان

خسارات کرونا بر تئاتر در یکسال جبران نمی‌شود

خسارات کرونا بر تئاتر در یکسال جبران نمی‌شود

ایسنا/همدان  یک کارگردان و بازیگرسینما و تئاتر در همدان با اشاره به خسارت کرونا و کمبود تجهیزات در تئاتر،گفت: خسارت‌ها و ضررهایی که در دو سال گذشته بر ما وارد شده است، دریکسال جبران نمی‌شود.

سعید باغبانی‌نیر در گفت‌و گو با ایسنا، با بیان اینکه در این وضعیت کنونی معلوم نیست فعالیت‌ها چه زمانی از سرگرفته شود و معلوم نیست چه کسی به داد تئاتر برسد؟، اظهار کرد: ما به‌طور دائم درحال از دست دادن امیدمان هستیم و در طی این دو سال مدیر کل ارشاد استان جویا و پیگیر وضعیت تئاتر بوده و مبلغ بسیار ناچیزی هم از سوی وزارت ارشاد برای برپا نگه داشتن تئاتر داشته‌ایم .

باغبانی نیر خاطرنشان کرد : خسارت‌ها و ضررهایی که در طی این دو سال بر ما وارد شده است، دریکسال جبران نمی‌شود بلکه هفت تا هشت سال طول می‌کشد تا این خسارت جبران شده و فعالیت‌ها همچون گذشته صورت گیرد اما به‌طور یقین فعالیت‌ها مانند قبل نخواهد بود .

این کارگردان و بازیگر تئاتر  به کمبود تجهیزات اشاره کرد و گفت: فعالین تئاتر همدان 30 سال است که با کمبودهایی مانند سیستم گرمایشی و سرمایشی، پروژکتور، نور و حتی سیستم تهویه هوای سالن‌ها مواجه هستند که امیدوارم سریعتر این مشکل برطرف شود .

وی از وضعیت برگزاری جشنواره‌ها در دوسال اخیر سخن به میان آورد و افزود: در دوسال گذشته بیشتر جشنواره‌های ما به‌صورت آنلاین و مجازی برگزار شد و جشنواره‌هایی اعم از جشنواره‌های  عروسکی، بخشی از جشنواره بین‌المللی فجر و حتی جشنواره مریوان به مدت یک‌سال است که به‌صورت مجازی برگزار شده است.

باغبانی‌نیر  با بیان اینکه درآمد فعالین حوزه تئاتر با یک کارگر یکی است، یادآور شد: از این وضعیت راضی نیستیم چرا که ضررهای شخصی زیادی به افرادی که حرفه‌شان تئاتر بوده وارد شده است .

وی با اشاره به اینکه حال حاضر بیشتر تمرینات تئاتر در منازل ،پارکینگ و.... انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: سالن برای تمرین جشنواره‌ها ،تئاتر وجود دارد  اما به‌دلیل وضعیت ویروس کرونا و سلامتی افراد ترجیح می‌دهیم به سالن نرویم یا اگر می‌رویم با تعداد محدود باشد.  


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha