• یکشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400040603845
  • منبع : نمایندگی همدان

ثبت‌نام چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر در همدان

ثبت‌نام چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: ثبت نام چهاردهمین جشنواره کارآفرینان برتر در سطح ملی و استانی از اول تیرماه شروع و تا دهم مردادماه ادامه دارد.

سیداحمد توصیفیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کارآفرینان همواره به عنوان عامل تغییرات در نظام اقتصادی، اجتماعی و ... نقش‌آفرینی می‌کنند، اظهار کرد: امروزه با توجه به ماهیت متلاطم اقتصادی اجتماعی جهان و همچنین وضعیت موجود اشتغال و بازار کار کشور، توجه به مقوله کارآفرینی به لحاظ اهمیت و نقش مثبت آن در رشد و توسعه اقتصادی- اجتماعی، امری ضروری و بنیادی است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت کارآفرینی، برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در زمینه توسعه و ترویج آن از الزامات برنامه‌های مختلف توسعه اقتصادی کشور بوده و در همین ارتباط، یکی از برنامه‌های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام فعالیت‎‌های بنیادی در خصوص توسعه و ترویج کارآفرینی است.

توصیفیان ادامه داد: بدین منظور هرساله این وزارتخانه با هدف شناسایی کارآفرینان در سراسر کشور و انتخاب برترین کارآفرینان و معرفی آنان به عنوان الگوهای برتر به آحاد جامعه به‌ویژه جوانان، اقدام به برگزاری جشنواره کارآفرینان برتر می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: ایجاد فضای تعامل و همکاری میان فعالان عرصه‌های مختلف اقتصادی در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات، ایجاد نشاط و رقابت در فضاهای کسب و کار و حمایت معنوی از کارآفرینان برای ایجاد کسب و کار جدید از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

توصیفیان اظهار کرد: شناسایی و معرفی کارآفرینان برتر، استفاده از توانمندی و تجارب آنان و بررسی و تحلیل فرایند کارآفرینی و نقد عوامل شکست و موفقیت آنان کمک شایانی به تشویق افراد جامعه به کارآفرینی، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و توسعه و پیشرفت کشور خواهد کرد.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۵ تاکنون ۱۳ دوره از جشنواره توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و کارآفرینان برتر در سطوح ملی و استانی شناسایی و معرفی شده‌ که بر اساس شاخص‌های طراحی‌شده ۱۳۰ کارآفرین برتر و ۶۹ نفر قابل تقدیر در مرحله استانی و ۱۰ کارآفرین برتر ملی در بخش‌های مختلف اقتصادی(صنعت، کشاورزی و خدمات) انتخاب و معرفی شده‌اند.

توصیفیان تصریح کرد: بنگاه‌ها باید غیردولتی بوده و قبل از سال ۹۵ تأسیس شده باشند و محدودیتی در ثبت‌نام کسب و کارها در اندازه خرد،کوچک، متوسط و بزرگ وجود ندارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: تمامی فرآیند ثبت‌نام به صورت اینترنتی است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه جشنواره کارآفرینان برتر به آدرس KARAFARINANEBARTAR.IR  یا KARAFARINANEBARTAR.MCLS.GOV.IR درخواست خود را ثبت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha